S'aprova el projecte d'abastament d'aigua en alta a diversos municipis de la Conca de Barberà

Es té previst poder iniciar les obres durant aquest any

Publicat el 17 de març de 2022 a les 16:07

El Consell Comarcal de la Conca de Barberà ha aprovat el projecte de subministrament de la comarca. En concret, la conducció Sarral-Forès i Ramal Sarral-dipòsit municipal, TM de Sarral i Forès. Es tracta de la 1a fase del projecte d'abastament d'aigua en alta a diversos municipis de la comarca.

 

L'actuació té un import de més de 4 milions d'euros i compta amb el finançament de l'Agència Catalana de l'Aigua, de la Diputació de Tarragona i dels municipis beneficiaris. Es té previst poder iniciar les obres durant aquest any.

 

El projecte d'abastament d'aigua en alta a diversos municipis de la comarca te la finalitat de subministrar aigua potable als municipis de Sarral, Conesa, Forès, Llorac, Passanant i Belltall, Les Piles, Sta. Coloma de Queralt, Savallà del Comtat i Vallfogona de Riucorb, a través de la connexió amb la xarxa d'aigua del Consorci d'Aigües de Tarragona.

 

Aquests municipis tenen un dèficit històric en la quantitat i qualitat de l'aigua que subministren, i amb l'execució total del projecte d'abastament, es podrà disposar d'aquest recurs adequadament.

 

Aquest projecte, que està dividit en tres fases, compta amb el vistiplau dels ajuntaments afectats i de la Diputació de Tarragona, que conjuntament amb el Consell Comarcal, tenen aprovat un protocol de col·laboració per impulsar l'abastament d'aigua a la comarca.

 

L'execució de les obres de la 1a fase del projecte consisteixen en la portada d'aigua des del municipi de Sarral fins al municipi de Forès. Aquesta 1a fase, també inclou la construcció d'un dipòsit regulador al municipi de Forès, que s'aprovarà en un projecte a banda.

 

Les posteriors fases inclouran un ramal de subministrament fins a Sta. Coloma de Queralt, passant pel municipi de Conesa, punt més alt per poder fer una distribució a la resta de municipis, els quals formaran part de la 3a fase del projecte. Es preveu poder executar aquestes dues fases durant els anys 2023 i 2024.