A la Junta de Govern, celebrada avui al matí, s’ha aprovat definitivament el projecte constructiu de reordenació i millora de la carretera del Doctor Robert i carrers adjacents. El següent pas serà la convocatòria de la licitació per a l’execució de les obres.
El projecte d’ampliació de l’illa de vianants té un cost de 1,6 milions d’euros i es finançarà sense contribucions especials, amb aportacions de l’Ajuntament i també d’Aigües de Tomoví. I és que el projecte també inclou la renovació de les xarxes d’evacuació d’aigües residuals i pluvials de la zona, amb la instal·lació d’un col·lector d’aigua a 4 metres de profunditat, i que ha de solucionar les actuals greus deficiències en filtracions en soterranis, entrades d’aigua en locals durant episodis de pluja, etc.
D’altra banda, la remodelació de la superfície dels carrer de Prat de la Riba, carretera del Doctor Robert i carrer del Nord, amb l’ampliació de l’illa de vianants, vol contribuir “a fer un paisatge urbà de qualitat i més humà” i, alhora, “potenciar aquest espai emblemàtic del centre del Vendrell i una de les seves principals artèries comercials”, tal com ja van apuntar el regidor de Promoció Econòmica, Kenneth Martínez, i el regidor d’Urbanisme, Josep Mercadé, quan es van presentar les línies mestres del projecte.
En concret, l’illa de vianants, amb prioritat per als vianants i d’ús restringit als cotxes -excepte veïns i vehicles de càrrega i descàrrega- anirà des del carrer de Prat de la Riba, a la seva intersecció amb la Rambla, fins a l'encreuament entre la carretera del Doctor Robert i el carrer de Sant Magí. La plataforma única s'allargarà fins al davant de Correus, i també la part inicial del carrer de Sant Magí i tot el carrer del Nord. Tot i això, aquests trams seran oberts al trànsit. En el cas del tram del carrer de Sant Magí a Correus amb un únic sentit de circulació, i en el cas del darrer tram, des de Correus fins a la carretera de Valls, es mantindran les dues direccions de circulació.
El projecte inclou també el soterrament de tots els serveis, i en els trams que ho permeti la configuració del carrer, com és el cas de la carretera del Doctor Robert en algun dels seus punts, la incorporació de vegetació, mobiliari urbà i jocs infantils. Està previst també que per permetre l’ampliació de voreres s’eliminaran les places d’aparcament de la carretera del Doctor Robert.
També, en lloc dels pilons utilitzats actualment, a la nova zona de vianants es disposarà d’un sistema de lectura de matrícules que només deixarà passar els veïns que tinguin pàrquing i als vehicles autoritzats per a la càrrega i descàrrega. De fet, des del govern municipal hi ha la voluntat de fer la implementació de les càmeres a la resta del nucli antic, ja que els pilons causen molts problemes de manteniment.
D’altra banda, s’està estudiant la reordenació de noves direccions de circulació de vehicles en els carrers adjacents al projecte per garantir la màxima fluïdesa del trànsit.
Instal·lació de fibra òptica
Les obres que s’estan fent actualment a la carretera del Doctor Robert corresponen a la instal·lació de fibra òptica a càrrec d’una operadora de telecomunicacions privada.
S’aprova el projecte definitiu de l’ampliació de l’illa de vianants del Vendrell
L'obra es farà sense contribucions especials
ARA A PORTADA
-
Adif atura les obres d'instal·lació de pantalles acústiques a la via del tren a Roda de Berà TarragonaDigital
-
La Diputació preveu traslladar el gruix de la seva activitat a l'antic edifici de Caixa Tarragona el 2029 TarragonaDigital
-
L’Ajuntament de Reus audita amb intel·ligència artificial els 100 quilòmetres de camins municipals TarragonaDigital
-
La Sang de Tarragona farà una processó extraordinària per celebrar els 475 anys del Sant Enterrament TarragonaDigital
-
Publicat el 22 de gener de 2018 a les 13:06
Et pot interessar
-
Societat
La Unió de Botiguers de Reus impulsa la ruta Castaween per combinar tradició i innovació comercial
-
Societat
La cultura centra la nova sessió del cicle «Mirades Metropolitanes» a Reus
-
Societat
Nou impuls al projecte «Reus, ciutat inclusiva» per millorar l’accessibilitat urbana
-
Societat
L’Hospital Sant Joan de Reus és distingit com a centre d’excel·lència en formació en cirurgia d’espatlla i colze
-
Societat
Cambrils intensifica la neteja de l’entorn del cementiri abans de Tots Sants
-
Societat
L'Ajuntament de Tarragona comença les obres de rehabilitació de Ca La Garsa
