El Consell Comarcal de la Conca de Barberà ha aprovat definitivament el projecte de la construcció dels col·lectors i l’estació depuradora d’aigües residuals de Blancafort.
L’execució d’aquest projecte, que té un cost d’execució d’1.720.570,33 euros més IVA, assegurarà el servei de sanejament en alta del municipi, proporcionant el tractament adequat de les aigües residuals.
El sistema de tractament proposat s’ha planificat prioritzant que el procés de depuració de les aigües residuals i que les instal·lacions siguin sostenibles i optimitzin el consum energètic. Per aquesta raó, la instal·lació comptarà amb plaques fotovoltaiques d’autoconsum, utilització per a usos industrials de l’aigua tractada i llits de rizocompostatge per al tractament dels fangs, que reduirà dos terços el volum d’aquest residu i minimitzarà la petjada de carboni, tant pel transport al seu destí com per la quantitat a tractar.
Des del Consell Comarcal de la Conca de Barberà ja s’han iniciat els contactes amb l’Agència Catalana de l’Aigua per a formalitzar el conveni de col·laboració per a la futura construcció i disposar d’aquesta instal·lació el més aviat possible.
Actualment, s’estan redactant els projectes dels futurs sistemes de sanejament de Vilanova de Prades, Vilaverd, Pira i Barberà de la Conca. Amb la redacció d’aquests projecte i la futura construcció d’aquests sistemes, la comarca passarà a disposar de 10 depuradores gestionades pel Consell Comarcal, les quals donaran servei a quasi 9 de cada 10 habitants de la comarca.
D’altra banda, des del Consell Comarcal també s’està treballant per a poder iniciar les redaccions dels projectes de Vallclara, Passanant, Belltall i el nucli d’Aguiló, assegurant la continuïtat de l’objectiu de poder dotar de sistemes de sanejament de les aigües residuals de tots els municipis i nuclis de la comarca.
S'aprova la construcció de la nova depuradora d'aigües de Blancafort
Assegurarà el servei de sanejament en alta del municipi
Ara a portada
-
Societat Transports inverteix dos milions per reparar set quilòmetres de l'A-27 entre Tarragona i la Pobla de Mafumet TarragonaDigital
-
Societat Transports confirma que arreglarà l'A-27 després de confirmar el mal estat de la carretera TarragonaDigital
-
-
Societat L'Ajuntament de Reus aplica nous tractaments per disminuir les plagues i les seves afectacions TarragonaDigital
-
Política ERC alerta que l'Ajuntament de Tarragona s'exposa a indemitzacions milionàries pel contracte de la brossa TarragonaDigital
Publicat el 28 de novembre de 2023 a les 07:36
Et pot interessar
-
Societat L'Arboç programa més de 60 actes en la dotzena edició de la Fira Modernista del Penedès
-
Societat La Diputació reforça el suport al món local amb una modificació de crèdit de 51 milions d'euros
-
Societat Els nivells de reverberació a l'escola Prat de la Riba de Reus superen els llindars recomanats
-
Societat Òmnium Conca de Barberà i Baixa Segarra impulsen diverses activitats amb motiu de Sant Jordi i la Setmana Medieval