Situació extrema a les muntanyes del Camp de Tarragona. L’afectació de la sequera a les masses forestals de la demarcació seria d’unes 2.400 hectàrees. Així ho constata una aproximació realitzada des del Servei de Prevenció d’Incendis a través de l’anàlisi d’imatges satèl·lit, on també es detalla que les espècies més afectades serien el pi blanc i el matollar.
La manca d’aigua dels últims anys també ha afavorit la presència de plagues forestals, sent el Paratge Natural de Poblet, a la Conca de Barberà, una de les zones més amenaçades.
En aquest sentit, el Departament d’Acció Climàtica ja ha començat a talar els pins morts que es troben en una superfície estimada de 45 hectàrees, per evitar la propagació d’aquests insectes i minimitzar el risc d’incendis. La previsió és que els treballs s’allarguin fins al març.
Situació extrema per la sequera: talen més de 45 hectàrees de pins morts al Paratge Natural de Poblet
La previsió és que els treballs s’allarguin fins al març.
ARA A PORTADA
-
Quantes plaques solars haurà d’acollir el teu poble? Consulta-ho municipi a municipi Arnau Urgell i Vidal
-
-
La Fira Trapezi de Reus celebra els 30 anys amb una edició marcada pel compromís amb el circ contemporani TarragonaDigital
-
-
Prova pilot amb un grup de rucs per reduir la presència de canya americana al Baix Penedès TarragonaDigital
- Albert Oliva
- Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el
11 de desembre de 2023 a
les 10:20
Et pot interessar
-
Societat
Les obres del nou Parc del Port de Tarragona arriben a la recta final i ja hi ha data d'inauguració
-
Societat
El Cupó Diari de l'ONCE deixa prop de 2 milions d'euros a Tarragona
-
Societat
L'aparcament municipal Bastos de Tarragona ofereix ara 62 places per a usuaris no abonats
-
Societat
Citen a declarar els impulsors del documental «Insostenible» arran d'una querella de Griñó
-
Societat
L’ampliació del servei de recollida de voluminosos de Reus incrementa les recollides un 24%
-
Societat
El trajecte en tren entre el Camp de Tarragona i Barcelona és ara més lent que l'any 2000
