Situació extrema a les muntanyes del Camp de Tarragona. L’afectació de la sequera a les masses forestals de la demarcació seria d’unes 2.400 hectàrees. Així ho constata una aproximació realitzada des del Servei de Prevenció d’Incendis a través de l’anàlisi d’imatges satèl·lit, on també es detalla que les espècies més afectades serien el pi blanc i el matollar.
La manca d’aigua dels últims anys també ha afavorit la presència de plagues forestals, sent el Paratge Natural de Poblet, a la Conca de Barberà, una de les zones més amenaçades.
En aquest sentit, el Departament d’Acció Climàtica ja ha començat a talar els pins morts que es troben en una superfície estimada de 45 hectàrees, per evitar la propagació d’aquests insectes i minimitzar el risc d’incendis. La previsió és que els treballs s’allarguin fins al març.
Situació extrema per la sequera: talen més de 45 hectàrees de pins morts al Paratge Natural de Poblet
La previsió és que els treballs s’allarguin fins al març.
ARA A PORTADA
-
País Rural proposa que tots els municipis del Parc Natural de les Muntanyes de Prades formin part de la junta rectora TarragonaDigital
-
L'EMT de Tarragona obre tres llocs de feina per reforçar l'equip i millorar serveis TarragonaDigital
-
Reus utilitza intel·ligència artificial per avaluar l'estat dels seus camins i planificar-ne el manteniment TarragonaDigital
-
La Ruta del Cister presenta el nou Mapa Cultural per impulsar l'oferta turística de l'Alt Camp i la Conca de Barberà TarragonaDigital
-

- Albert Oliva
- Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el 11 de desembre de 2023 a les 10:20
Et pot interessar
-
Societat Nous punts d’hidratació al Port de Tarragona per protegir el personal davant la calor
-
Societat Troben boles de carn amb xinxetes amagades en un espai per a gossos a Valls
-
Societat La Firagost 2025 de Valls arriba plena de novetats i amb anhel de renovació i rellançament
-
Societat Víctor Perales, nou president d'El Tomb de Reus
-
Societat Renfe reforçarà el manteniment a Tarragona i Sant Vicenç de Calders per reduir les incidències als trens
-
Societat Reus reordena el trànsit al voltant del Pallol i el carrer Doctor Robert per millorar la seguretat viària