Querol rep gairebé 14.000 euros per reforçar la lluita contra els incendis forestals

L’Agrupació de Defensa Forestal (ADF) de Querol ha rebut l'aportació per part de la Diputació de Tarragona

Publicat el 10 de novembre de 2025 a les 16:52

L’Agrupació de Defensa Forestal (ADF) de Querol ha rebut una aportació de 13.907,64 euros per part de la Diputació de Tarragona, en el marc de la convocatòria ADF 2024, destinada a reforçar les actuacions de prevenció i lluita contra els incendis forestals al municipi.

Aquesta subvenció ha fet possible dur a terme diverses actuacions de millora de la infraestructura i dels recursos de l’ADF, entre les quals destaca la instal·lació d’un hidrant a la bassa municipal de Ranxos de Bonany, per facilitar la càrrega d’aigua en cas d’emergència; l’adquisició d’una nova motobomba i la finalització de les obres de desaigües a la bassa de Cal Castellà, millorant-ne la funcionalitat i la seguretat.

També el manteniment del camí de la Torreta a Montagut mitjançant pastura controlada, una mesura sostenible que ajuda a reduir el risc d’incendi; la millora de les comunicacions de l’ADF amb la incorporació de nous equips de transmissió, que optimitzen la coordinació en cas d’actuacions d’emergència, i el reforç de la seguretat dels voluntaris, amb nou material de protecció individual i roba identificativa.