Finalment el judici que s'havia de celebrar aquest dilluns a Tarragona - contra quatre persones que van participar en les mobilitzacions post-sentència l'any 2019 - s'ha suspès. La propera data és el 26 de juny al matí, tot plegat a causa de la incapacitat de trobar el mosso d'esquadra que havia de testificar.
Els quatre acusats, doncs, no han tingut oportunitat de declarar, com tampoc no ho han fet alguns dels testimonis. Tots ells s'enfronten a penes de presó d'entre 12 i 18 mesos pels presumptes delictes de desordres públics, atemptats contra l'autoritat, danys i lesions.
Ja des de quarts de 9 del matí, mig centenar de persones vingudes de diferents punts del Camp de Tarragona ha acompanyat els joves, amb lemes com ara "No esteu sols", "Sense justícia no hi ha pau" o "La solidaritat no és un delicte". Des d'Alerta Solidària creuen que no s'ha aportat cap prova "concloent" i que les acusacions es basen en atestats "falsos" dels Mossos d'Esquadra i la Policia Nacional.
Entre els acusats hi ha Arnau Martí, número 2 de la CUP a Reus, a qui li demanen un any de presó i una sanció de 9.000 euros per un presumpte delicte de lesions, tot i no ser coneixedors de cap comunicat policial en aquest sentit. De les 18 causes que es van obrir per les protestes post-sentència a Tarragona, 14 es van arxivar.
Lluís Madurell, membre d'Alerta Solidària, ha denunciat que les detencions que es van produir després d'aquelles mobilitzacions ara fa més de tres anys demostren l'existència d'"arxius il·legals" amb els noms i cognoms de les persones que es manifesten.
Suspenen el judici a quatre manifestants contra la sentència del Procés a Tarragona
Continuarà el 26 de juny al matí, ja que no han trobat el mosso d'esquadra que havia de testificar
Publicat el 05 de juny de 2023 a les 14:01
Et pot interessar
-
Societat Reus canvia l'ubicació de la nova estació d'autobusos després de l'oposició veïnal
-
Societat Els productes del Camp de Tarragona, presents en el dinar de la conferencia de presidents de Barcelona
-
Societat L'EMT de Tarragona manté la bonificació del 50% en tots els abonaments fins a final d'any
-
Societat Comenen les esperades obres de remodelació de la plaça de la Cinquena Promoció de Sant Pere i Sant Pau
-
Societat Torredembarra porta a la Fiscalia de Medi Ambient l'extracció de sorra de la platja de la Paella
-
Societat S'incrementen els delictes d'homicidi i abús a la demarcació de Tarragona durant el 2024