A més, s'ha creat una ruta circular d'un quilòmetre, passant per la reclosa de Sant Salvador, que segons el tècnic de projectes de l'Associació Aurora, Àlex Benítez, és un espai amb una biodiversitat "desconeguda per la ciutadania".
El projecte va ser un dels més votats en els pressupostos participatius i ha comptat amb una inversió de 29.000 euros.
Els Next Generation suposaran un canvi "espectacular" al riu Francolí
La regidora de Medi Ambient de l'Ajuntament de Tarragona, Eva Miguel, s'ha mostrat esperançada amb l'arribada dels Next Generation que han de permetre un canvi "espectacular" a la zona del riu del Francolí. Assegura que el projecte presentat aquest dijous "no té res a veure" a com serà l'espai en un futur, però que serveix de "prova pilot".Miguel ha aplaudit els treballs de millora i restauració ecològica portats a terme per l'Associació Aurora i ha defensat la necessitat d'aquest tipus d'actuacions per "recuperar la vida" i l'ecosistema de l'espai. "Mai s'havia fet una actuació tan important i extensa al riu Francolí", ha destacat. "Es tracta d'una proposta ciutadana que s'ha fet realitat", ha afegit.
Nou itinerari circular
El nou traçat circular connecta el Parc Ecohistòric del Pont del Diable amb la reclosa de Sant Salvador per la ribera del riu Francolí. Els treballs executats per l'Associació Aurora han permès recuperar mil metres de camí natural, gràcies a la neteja d'uns 19.000 metres quadrats terreny.A més, s'ha actualitzat la senyalització ja existent, així com la instal·lació del tancament perimetral.