Tarragona celebrarà el Dia Mundial de l'Aigua descobrint la Mina de l'Arquebisbe

La caminada, organitzada per Ematsa i la Biblioteca Hemeroteca Municipal de Tarragona, tindrà lloc el dissabte 23 de març

Publicat el 08 de març de 2024 a les 17:55
Actualitzat el 08 de març de 2024 a les 17:57
L'Empresa Municipal Mixta d'Aigües de Tarragona (Ematsa) i la Biblioteca Hemeroteca Municipal organitzen la sortida 'Caminant sobre la Mina de l'Arquebisbe'. La cita, que tindrà lloc el pròxim dissabte 23 de març al matí, és una proposta històrica i cultural per donar a conèixer diversos aspectes del món de l'aigua a la ciutat en el marc del Dia Mundial de l'Aigua que se celebra el 22 de març. 

La caminada tindrà un recorregut per la Mina de l'Arquebisbe, una infraestructura hidràulica que abastia la ciutat i que es va posar en marxa el 3 de desembre de 1798, fent tornar a brollar l'aigua a les fonts de Tarragona.

Els artífexs de la recuperació de la mina van ser els arquebisbes Joaquin de Santiyán i Francesc Armanyà, que van retornar a la ciutat la portada d'aigües des de la captació de Puigpelat.
 

Un recorregut circular d'uns cinc quilòmetres

Es tracta d'un recorregut circular que s'iniciarà al Camp de Mart i que resseguirà els vestigis de la mina romana al voltant de Sant Pere i Sant Pau i la Part Alta. Durant el camí es visitaran les fites, respiralls i pous de registre, també les instal·lacions d'Ematsa i l'espai 'El camí de l'aigua', situat dins d'un antic dipòsit museïtzat, així com l'interior del dipòsit d'aigua de l'Oliva.

La caminada acabarà recorrent, ja dins el nucli urbà, l'antiga entrada de la mina romana, la torre de les aigües i les quatre fonts que va fer construir l'arquebisbe Armanyà i que encara es conserven a la Part Alta a la plaça Sant Joan, la plaça de les Cols i la plaça Sant Antoni. 

L'itinerari és d'uns cinc quilòmetres, la durada prevista és de tres hores i mitja i és recomanable portar calçat i roba còmode. L'activitat és gratuïta amb inscripció prèvia —a través del correu electrònic bhmt@tarragona.cat— i té un aforament limitat de 50 places.