Victòria clara del PSC a la ciutat de Tarragona a les eleccions espanyoles d'aquest 23 de juliol. La candidatura de Valle Mellado, que es presentava per primer cop, ha rebut el suport de més del 34% dels electors. La participació baixa -65,62%, un 5,7% menys, en la mateixa línia que ho ha estat a tot Catalunya- ha afectat d'altra banda les opcions independentistes, especialment ERC, que ara fa quatre anys havien aconseguit una segona posició a la capital que els ajudava a fer-se amb el triomf al general de la demarcació. Aquest cop, la candidatura del també tarragoní Jordi Salvador s'ha col·locat com a quarta, després del PP (18%) i Sumar (12%).
Aquests resultats són significativament diferents als que es van produir al 2019, a causa de la concentració del vot en els dos principals partits espanyols (PSOE i PP). Els populars han superat la barrera dels 10.000 vots, gairebé doblant el suport rebut anteriorment. A partir de la tercera posició, pràcticament tots els partits han perdut vots.
Respecte al global de la demarcació, els resultats de la capital no desentonen: a tota la costa i als grans municipis són els socialistes els que s'enduen la victòria. Amb 2 diputats, el PSC manté la seva representació, mentre que ERC en perd 1 (amb la meitat dels vots), que guanya el Partit Popular. Per la seva banda, també n'aconsegueixen 1 de sol Sumar i Junts, i es queda fora Vox, malgrat haver aconseguit millorar resultats.
[generals2023]MUN43148[/generals2023]
Tarragona concentra el vot i dona el triomf al PSC
Els partits independentistes, especialment ERC, s'enfonsen tant a la capital com a la demarcació
Publicat el 23 de juliol de 2023 a les 22:25
Et pot interessar
-
Societat
Pas endavant per convertir l'antiga via del tren de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant en via verda
-
Societat
Alumnes extutelades de la URV es reivindiquen: «El passat no ens defineix, tenim la capacitat d'estudiar»
-
Societat
Tarragona comptarà aquest estiu amb dues platges per a gossos: detalls i ubicacions
-
Societat
La Fira del Vi de Tarragona omple aquest cap de setmana la plaça Corsini
-
Societat
El servei de neteja de Tarragona incorpora una vintena de nous vehicles totalment elèctrics
-
Societat El secretari de l'Ajuntament de Reus declara que les factures a Manté es pagaven «per inèrcia» i sense documentació
