Tarragona en Comú no posa calendari a la finalització de les negociacions per l'ampliació del govern municipal

El partit ha elegit aquest dimecres la que serà a partir d'ara la seva executiva, amb Antoni Peco i Elisa Alegre al capdavant

Publicat el 02 de juny de 2021 a les 21:01
Tarragona en Comú -i, per extensió, En Comú Podem-, no té cap pressa per avançar en les negociacions per ampliar el govern municipal amb la CUP. La regidora Carla Aguilar ha assenyalat aquest dimecres que "no treballem amb cap calendari" en relació a la discussió per incloure's a l'acord ja signat entre republicans i cupaires.

Les negociacions entre els tres partits -fins i tot incloent a Junts en determinats moments- es van iniciar al 2019, més tard es van refredar i es van reprendre a principis d'aquest 2021. ERC ha insistit en diverses ocasions en la urgència de l'ampliació per falta de mans i, després de descartar a Junts -un punt que generava rebuig als Comuns-, la incorporació de la CUP semblava pràcticament feta. Aguilar, però, considera que "volem un bon acord i no un acord ràpid" i, per tant, havent passat ja tres setmanes des de la compareixença de Dídac Nadal, encara no tenen un horitzó fixat.

Per ara, prefereixen que no transcendeixi el contingut de les converses i Aguilar es limita a dir que s'han fet "demandes a nivell programàtic". Més endavant tocaria una futura fase de les negociacions per determinar les carteres de cada regidor, en cas que la militància avalés l'acord.

Reunits en assemblea, els integrants de Tarragona en Comú han aprovat aquest dimecres qui encapçalarà la nova executiva, la primera de la formació des de la seva constitució. Seran Antoni Peco i Elisa Alegre, que faran de portaveus i alhora donaran suport tant al grup municipal com al grup parlamentari de Catalunya en Comú Podem. Aquesta executiva treballarà alhora que la coordinadora de la coalició, de manera tansitòria.