El pròxim diumenge 31 de maig, Tarragona tornarà a omplir-se de bicicletes amb la 30a edició de la Bicicletada, una de les cites esportives populars més emblemàtiques de la ciutat, que no se celebrava des del 2019 i que torna amb força en un any especialment simbòlic: la sortida de la segona etapa del Tour de França des de Tarragona el pròxim 5 de juliol.
La Bicicletada, amb una previsió de participació de fins a 2.000 persones, començarà a les deu del matí des del carrer Arquebisbe Josep Pont i Gol, a pocs metres del punt des d’on els ciclistes del Tour França iniciaran la seva etapa. Les inscripcions, que són gratuïtes, s’obriran aquest divendres 8 de maig, a través del web oficial de la Bicicletada.
Dos circuits per arribar a tots els públics
Amb l’objectiu d’arribar a tots els públics, la Bicicletada oferirà dos recorreguts circulars que passaran per diversos dels carrers i avingudes per on també circularà el pilot del Tour durant la seva estada a la ciutat. El circuit familiar, de 3,3 quilòmetres, recorrerà la Rambla President Francesc Macià, la Rambla President Lluís Companys, la plaça Imperial Tàrraco, la Rambla Nova i la Font del Centenari, des d’on es retornarà al punt de sortida.
D'altra banda, el circuit llarg, d’11,6 quilòmetres, ampliarà el recorregut passant per punts emblemàtics com el Balcó del Mediterrani, l’avinguda Catalunya, la Rambla Vella, la Via Augusta, el passeig Marítim Rafael Casanova o el passeig del Gremi de Marejants, entre d’altres, fins a tornar a la Torre dels Vents.
"La Bicicletada torna amb més força que mai"
"La recuperació de la Bicicletada demostra un cop més el compromís de Tarragona amb l’esport popular, la vida activa i la participació ciutadana. És una cita que torna amb més força que mai i que connecta directament la ciutat amb un moment històric com serà l’arribada del Tour de França", ha manifestat el conseller d'Esports i Turisme Esportiu de l'Ajuntament de Tarragona, Mario Soler.
En aquest sentit, Soler ha afegit que "volem que la ciutadania sigui protagonista d’aquesta gran festa de l'esport, gent de totes les edats pedalant pels mateixos espais per on passaran els millors ciclistes del món".


