Societat

Tarragona renovarà l'enllumenat del passeig marítim Rafael Casanova per assolir un triple estalvi

El consistori ha licitat els treballs de renovació de l'enllumenat del passeig marítim, l'espigó i els Cossis per 236.988,60 euros, finançats amb fons europeus

  • Imatge d'un dels carrers de la zona dels Cossis en què es renovarà l'enllumenat. | Google Maps -

ARA A PORTADA

Publicat el 27 de març de 2025 a les 15:38

L'Ajuntament de Tarragona millorarà l'enllumenat públic al passeig marítim Rafael Casanova, a l'espigó i a la zona dels Cossis, substituint els actuals punts de llum per tecnologia LED. En aquest sentit, el consistori ha licitat el contracte d'obres per 236.988,60 euros, finançats per fons europeus Next Generation, en el marc del projecte Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació 'Tarragona, entre el blau i el verd'. L'objectiu de l'Ajuntament de Tarragona és aconseguir un triple estalvi: energètic, d'emissions i econòmic.

A la zona del passeig marítim Rafael Casanova es proposa la substitució de columna i llumenera existents, per tal de donar continuïtat al disseny de l'enllumenat exterior públic existent, renovat per l'Autoritat Portuària de Tarragona. A la zona de l'espigó, es preveu recuperar la instal·lació que ha patit actes vandàlics i substituir la llumenera, tot mantenint la seva ubicació actual. Finalment, a la zona dels Cossis, se substituiran les llumeneres als carrers Carles Babot Boixeda, Francesc Nel·lo Ventosa, Mossèn Miguel Melendres i Rué, Sanç Capdevila, Antoni Company i Fernàndez de Córdoba.

Pel que fa a l'estalvi, el projecte preveu reduir el consum d'energia anual en 103.602,05 kWh, passant dels 139.008,85 kWh actuals als 35.406,8. Pel que fa a l'estalvi d'emissions, es passarà dels 48.655,53 kg de CO₂ actuals a 12.392,99, amb un estalvi de 36.262,53. Finalment, en relació a l'estalvi econòmic, la reducció de la factura serà de 13.261,93 euros anuals, passant dels actuals 17.502,69 euros a 4.606,10 euros anuals quan estigui renovat l'enllumenat.