Tornen les jornades gastronòmiques de l’arròs, els cargols i els calamars del Baix Gaià

Durant tot un mes, 19 restaurants del territori serviran menús i degustacions amb l’arròs, els cargols i els calamars com a protagonistes

Publicat el 12 de novembre de 2025 a les 10:34
Actualitzat el 12 de novembre de 2025 a les 10:36

L’Associació AEH Baix Gaià ha presentat les Jornades Gastronòmiques de l’arròs, els cargols i els calamars que es celebraran del 14 de novembre al 14 de desembre en el marc de les Rutes Baix Gaià Experiences.

Durant tot un mes, 19 restaurants del territori serviran menús i degustacions amb l’arròs, els cargols i els calamars com a protagonistes; tres productes que simbolitzen la identitat del Baix Gaià: un territori ric i divers que combina  a la perfecció el mar i la muntanya. Les jornades pretenen ser un reclam per conèixer les diverses poblacions del territori i els seus establiments de restauració. 

La iniciativa compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Torredembarra i amb el patrocini de Bayo i Celler Torres.

El president de l’AEH Baix Gaià, Jorge Piera, ha agraït la col·laboració de totes les persones i entitats presents i involucrades, recordant la necessitat de que “en una època en què no hi ha tanta gent al territori, és important fer que passin coses. Fem una gastronomia molt potent, de vegades una mica desconeguda, i tots som ambaixadors per donar-la a conèixer”.

Els restaurants participants són: Gaudium, L’Ermita, Lola Bistro, La Masieta Mediterranium Restaurant, La Estrella del Jamón, Restaurant Brisa Tamarit Beach Resort, El Trull 4 Brasas, Restaurant Flamingo Golf Costa Daurada, Restaurant Òxid, 4Makis Torredembarra, 4Latas Baix a Mar, Restaurant Cal Silver, 4Latas Torredembarra, Xalo, El Perrito, Restaurant El Capitán, Port Viu, Restaurant El Cirerer i Hostal Coca.

En aquesta ocasió, les jornades també compten amb un joc de fidelització perquè els clients visitin el màxim d’establiments de les diferents poblacions del Baix Gaià possibles. En aquest sentit, totes les persones que visitin tres municipis i provin tres propostes gastronòmiques diferents, podran segellar el seu passaport de les jornades i rebre directament una ampolla de Licor d’Arròs i una de Tequila Teq’Rice de Segadors del Delta com a obsequi. Una oportunitat per conèixer i reconèixer el destí i el seu patrimoni enogastronòmic i paisatgístic.