L'Ajuntament de Valls intensifica els tractaments de desratització i desinsectació del clavegueram als barris

El consistori també recomana a les comunitats de propietaris que duguin a terme tractaments a les seves pròpies instal·lacions, ja que s'incrementa molt significativament l’eficàcia global del control de plagues

  • Imatge d'un tractament al barri del Fornàs de Valls -
Publicat el 19 de maig de 2025 a les 15:25
Actualitzat el 19 de maig de 2025 a les 15:27

Valls promou durant l’any els tractaments preventius de desratització, desinsectació i desinfecció del clavegueram públic a tots els barris de la ciutat amb l’objectiu de controlar la presència de plagues i garantir les condicions de salubritat. En les últimes setmanes, a més s'han intensificat els tractaments, com és habitual unes tasques que es reforcen en aquesta època de l’any quan, amb l’arribada de les temperatures més suaus, es detecten més plagues.

Al llarg de l’any, segons el grau d’afectació o sensibilitat de cada zona de la ciutat, s’hi realitzen diversos tractaments programats. Així, en el cas dels tractaments de desratització de la xarxa, es duen a terme entre 2 i 4 tractaments anuals per barri, mentre que per la desinsectació de paneroles, el nombre d’intervencions anuals pot variar entre 2 i 12 segons el barri i, a més, s’intensifiquen amb l’arribada del bon temps. En total, al conjunt de la ciutat es realitzen cada any com a mínim 68 tractaments preventius contra les rates i 75 contra les paneroles.

L’efectivitat d’aquests tractaments és progressiva i s’assoleix completament al cap de dues o tres setmanes després de l’aplicació. Amb les temperatures més altes, pot ser habitual detectar la presència puntual de paneroles, especialment al vespre. Per això mateix, davant d’aquestes incidències, es recomana a la ciutadania que ho comuniqui al Departament de Sostenibilitat de l’Ajuntament de Valls, bé sigui telefònicament al 977 636 007 o per correu electrònic a sostenibilitat@valls.cat.

D’aquesta manera, si ja han transcorregut les tres setmanes des del darrer tractament a la zona afectada, des de l’Ajuntament s’activarà un tractament extra de reforç. En el cas d’avisos relacionats amb la presència de rates, la resposta és immediata, i es realitza un tractament específic a la zona per tal de resoldre la incidència.

L’Ajuntament de Valls recomana també a les comunitats de propietaris que duguin a terme tractaments de desratització i desinsectació a les seves pròpies instal·lacions, ja que aquesta pràctica, combinada amb les actuacions municipals a la via pública, incrementa molt significativament l’eficàcia global del control de plagues.