El Servei Català de Trànsit activa quatre nous radars mòbils a les carreteres de Tarragona

Els nous carros radar s'instal·laran en quatre carreteres principals de Tarragona per reforçar el control de la velocitat i reduir la sinistralitat

Tarragona tindrà quatre nous radars a les seves carreteres.
Tarragona tindrà quatre nous radars a les seves carreteres. | TarragonaDigital
19 de febrer de 2025, 09:05

El Servei Català de Trànsit ha iniciat la instal·lació i activació de quatre carros radar en diverses carreteres de la demarcació de Tarragona, amb l'objectiu de combatre l'excés de velocitat i reduir la dispersió en la sinistralitat a la xarxa viària catalana. Aquesta acció s'emmarca dins de l'estratègia de control i seguretat impulsada per les autoritats de trànsit i després d'un inici d'any tràgic a les carreteres tarragonines amb diversos accidents mortals.

Els nous radars mòbils amb remolc es col·locaran en punts estratègics del Camp de Tarragona i, segons Trànsit, de moment tindran una durada d'una setmana. Concretament, estaran ubicats a la C-14, a l'altura de la Riba; a l'N-240, a l'altura de Valls; i a l'AP-7, a l'altura de Tarragona. A més, un quart radar s'instal·larà a l'N-340, a l'altura de Castellet i la Gornal.

Què és un carro radar i com funciona?

Els radars en remolc són una nova generació de cinemòmetres que combinen la mobilitat dels radars mòbils amb la permanència dels fixos. Aquest tipus de dispositiu té diversos avantatges que el fan especialment eficient en el control de la velocitat.

Compten amb autonomia total, és a dir, no requereixen de connexió elèctrica i poden funcionar durant diversos dies gràcies a les seves bateries, que els permeten operar fins a una setmana sense recàrrega. A més, es poden situar en diferents punts de la xarxa viària segons les necessitats de control, mantenint-se durant períodes prolongats en un mateix lloc si cal.

Gràcies a la tecnologia làser de precisió, fan un seguiment dinàmic dels vehicles durant diversos metres i determinen la velocitat exacta a la qual circulen. Un altre dels avantatges és que aquests radars poden detectar excessos de velocitat en més d'un carril de circulació alhora. Finalment, les dades de les infraccions es gestionen de manera immediata sense necessitat de la presència d'un agent de trànsit.

A més, aquests dispositius estan dissenyats per resistir possibles actes vandàlics gràcies a una carcassa protectora reforçada. Sempre s'instal·len de forma segura al marge de la carretera i són visibles per als conductors, amb l'objectiu de fomentar una conducció més responsable i segura.

Amb aquesta nova mesura, el Servei Català de Trànsit busca reduir la sinistralitat a les carreteres catalanes i garantir el compliment dels límits de velocitat, una de les principals causes d'accidents de trànsit.