Matí de mobilitzacions a Tarragona en motiu de l'1 de maig a Tarragona. Els sindicats CCOO i UGT com cada any han compartit espai per manifestar-se a favor dels drets dels treballadors. Tots dos consideren que "el país està en deute amb la gent treballadora" després d'un any de pandèmia i la crisi que ha arribat per quedar-se.
Mercè Puig, secretària general de CCOO a Tarragona, ha reclamat menys precarietat laboral, elevar el Salari Mínim Interprofessional, derogar les reformes laborals i de pensions i més polítiques públiques tant d'ocupació com de prestacions. Al Camp de Tarragona, ha destacat, l'atur és un dels més alts de Catalunya i per això reivindica "un turisme que no sigui estacional, que sigui de qualitat i cultural". En aquest sentit, ha recordat que cada cop més empreses han decidit no tornar a obrir, especialment al sector de l'hostaleria, i que els ERTO "s'estan convertint en ERO".
[slideflaix]1224[/slideflaix]
Per la seva banda, Joan Llort, secretari general d'UGT a Tarragona, ha lamentat que no hi hagi una política de retenció de les multinacionals que reben diners públics per instal·lar-se al país i ha reclamat constituir una banca pública, davant la manca de retorn dels diners públics del rescat bancari. En definitiva, més polítiques socials en un context en què moltes famílies malgrat no tenir ingressos suficients no estan podent accedir a les prestacions promeses.
Protagonisme del comitè de BIC Graphic
Precisament aquest pròxim 6 de maig es durà a terme, si no hi ha notícies d'última hora, una vaga en un centre de treball que podria perdre fins a 52 treballadors. Es tracta de BIC Graphic, una companyia que ha patit per la crisi i que en comptes de plantejar expedients temporals d'ocupació ha preferit optar per desfer-se de prop del 20% de la plantilla.
La concentració sindical ha finalitzat aproximadament mitja hora després d'iniciar-se, després que tant Puig com Llort pronunciessin els seus discursos. Prop d'un parell de centenars de persones hi han assistit, entre ells polítics d'ERC, el PSC i En Comú Podem.
[noticia]41276[/noticia]
Un 1 de maig d'emergències concentra un parell de centenars d'afiliats de CCOO i UGT a Tarragona
Societat
Els assistents han mantingut durant els parlaments dels secretaris generals les distàncies de seguretat
ARA A PORTADA
-
Cultura Tarragona estrena una experiència immersiva per gaudir de l'Amfiteatre com fa 1.800 anys Antonio Ramos Llauradó
-
Economia El sector turístic de Tarragona afronta l'estiu amb optimisme: preveu igualar les xifres de l'any passat TarragonaDigital
-
Societat Fiscalia rebaixa la petició de presó a Prat i Batesteza a 6 i 9 mesos pel cas Innova TarragonaDigital
-
Societat L'Ajuntament de Reus activa dos dispositius especials de neteja en aquest inici d'estiu TarragonaDigital
Publicat el
01 de maig de 2021 a
les 15:00
Et pot interessar
-
Societat
L'associació de l'àrea metropolitana del Camp de Tarragona crea una agència per atreure inversions
-
Societat
Operatiu policial de control al mercadet ambulant dels dilluns de Salou
-
Societat
Ematsa inicia obres de renovació de la xarxa de distribució d'aigua en diversos carrers de Tarragona
-
Societat
Tarragona vigilarà amb drons les zones de roques i difícil accés de les platges del municipi
-
Societat
Comencen les obres de remodelació del parc de Maria Mercè Marçal del Morell
-
Societat
Mor als 47 anys Jovita Dolç, ànima del restaurant Miramar de Cambrils
