Matí de mobilitzacions a Tarragona en motiu de l'1 de maig a Tarragona. Els sindicats CCOO i UGT com cada any han compartit espai per manifestar-se a favor dels drets dels treballadors. Tots dos consideren que "el país està en deute amb la gent treballadora" després d'un any de pandèmia i la crisi que ha arribat per quedar-se.
Mercè Puig, secretària general de CCOO a Tarragona, ha reclamat menys precarietat laboral, elevar el Salari Mínim Interprofessional, derogar les reformes laborals i de pensions i més polítiques públiques tant d'ocupació com de prestacions. Al Camp de Tarragona, ha destacat, l'atur és un dels més alts de Catalunya i per això reivindica "un turisme que no sigui estacional, que sigui de qualitat i cultural". En aquest sentit, ha recordat que cada cop més empreses han decidit no tornar a obrir, especialment al sector de l'hostaleria, i que els ERTO "s'estan convertint en ERO".
[slideflaix]1224[/slideflaix]
Per la seva banda, Joan Llort, secretari general d'UGT a Tarragona, ha lamentat que no hi hagi una política de retenció de les multinacionals que reben diners públics per instal·lar-se al país i ha reclamat constituir una banca pública, davant la manca de retorn dels diners públics del rescat bancari. En definitiva, més polítiques socials en un context en què moltes famílies malgrat no tenir ingressos suficients no estan podent accedir a les prestacions promeses.
Protagonisme del comitè de BIC Graphic
Precisament aquest pròxim 6 de maig es durà a terme, si no hi ha notícies d'última hora, una vaga en un centre de treball que podria perdre fins a 52 treballadors. Es tracta de BIC Graphic, una companyia que ha patit per la crisi i que en comptes de plantejar expedients temporals d'ocupació ha preferit optar per desfer-se de prop del 20% de la plantilla.
La concentració sindical ha finalitzat aproximadament mitja hora després d'iniciar-se, després que tant Puig com Llort pronunciessin els seus discursos. Prop d'un parell de centenars de persones hi han assistit, entre ells polítics d'ERC, el PSC i En Comú Podem.
[noticia]41276[/noticia]
Un 1 de maig d'emergències concentra un parell de centenars d'afiliats de CCOO i UGT a Tarragona
Els assistents han mantingut durant els parlaments dels secretaris generals les distàncies de seguretat
ARA A PORTADA
-
El sector turístic de la demarcació de Tarragona registra ocupacions al voltant del 90% per Setmana Santa TarragonaDigital
-
-
Tarragona viu amb devoció, fe i solemnitat la processó del Sant Enterrament de Divendres Sant TarragonaDigital
-
Una dotzena de detinguts i més de 300 persones identificades en un dispositiu policial al centre de Valls TarragonaDigital
-
Rescatada en helicòpter una dona ferida greu mentre escalava a Cornudella de Montsant TarragonaDigital
Publicat el
01 de maig de 2021 a
les 15:00
Et pot interessar
-
Societat
Tarragona i Reus celebren el Divendres Sant amb els actes més destacats de la Setmana Santa
-
Societat
Tres olis d'oliva verge extra del Camp de Tarragona, entre els millors d'Espanya
-
Societat
El polígon logístic previst a Montblanc i l'Espluga està «estancat»: sense notícies de la promotora
-
Societat
El Col·legi de Metges de Tarragona considera que l'ampliació del servei d'ictus és «insuficient»
-
Societat
Estudien instal·lar un tendal al carrer Llovera de Reus per fer ombra durant els mesos més calorosos
-
Societat
Exhumen cinquanta combatents de la Guerra Civil enterrats en una fossa comuna de la Bisbal de Montsant
