[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ioecCsjCcy8[/youtube]
A ritme de música i ball, Bonavista, a Tarragona, s'ha manifestat aquest dissabte a la tarda per reclamar "més seguretat" a les administracions per evitar casos com els de fa pocs dies: fins que més de deu dones no van assenyalar un home que les assetjava pels carrers del barri, els mossos no el van identificar i posteriorment denunciar. També succeïa una violació a l'interior d'un vehicle, un fet que va encendre totes les alarmes de l'Associació de Veïns, que va decidir convocar per aquest dissabte una concentració per denunciar públicament els fets.
En una de les intervencions, l'entitat veïnal ha advertit als agressors que si assetgen les dones del barri "no són bonavistencs". I és que una de les demandes que han formulat en acabar la protesta ha estat convidar a les dones a què denunciïn si es troben davant d'una situació d'aquest tipus.
[noticia]39079[/noticia]
Una pancarta presidia la convocatòria, just davant de la font i del CAP de Bonavista, on des de fa mesos cada dijous els veïns també hi reclamen millores en el servei de salut. "No vull ser valenta, vull ser lliure", llegia aquesta pancarta, estesa a terra, i resumia alguns dels parlaments fets per les mateixes veïnes que han intervingut entre cançó i cançó.
Una noia assenalava que "una de cada cinc dones són violades" al món i reclamava una societat en què "no s'ensenyi a la dona a cuidar-se de no ser violada, sinó als homes a no violar". Mentre això no passa, han estat nombroses les intervencions reclamant més seguretat i presència policial en un barri que històricament n'ha acusat una mancança. Això, i donar suport a les dones agredides, que és el que més d'un centenar de veïns del barri han decidit fer aquest cap de setmana. Al mes que ve, l'Associació de Veïns tornarà a convocar una concentració amb les mateixes demandes.
Un centenar de veïns alerta que qui assetja i agredeix les dones de Bonavista «no són del barri»
L'Associació de Veïns reclama "més seguretat" i planteja una nova mobilització al mes que ve per continuar conscienciant que "no són les dones les que ens hem de cuidar que no ens agredeixin"
Ara a portada
-
Societat Transports inverteix dos milions per reparar set quilòmetres de l'A-27 entre Tarragona i la Pobla de Mafumet TarragonaDigital
-
Societat Transports confirma que arreglarà l'A-27 després de confirmar el mal estat de la carretera TarragonaDigital
-
-
Societat L'Ajuntament de Reus aplica nous tractaments per disminuir les plagues i les seves afectacions TarragonaDigital
-
Política ERC alerta que l'Ajuntament de Tarragona s'exposa a indemitzacions milionàries pel contracte de la brossa TarragonaDigital
Publicat el 14 de novembre de 2020 a les 18:36
Et pot interessar
-
Societat Unió de Pagesos convoca una nova manifestació al Camp de Tarragona per reclamar millores
-
Societat Sant Jordi lliura la rosa a la Princesa enmig del clamor popular de Montblanc
-
Societat Santa Coloma de Queralt ja disposa del nou Pla Local de Joventut
-
Societat Torna a Reus la jornada de lleure saludable «A la nit, entaula't!» amb propostes lúdiques i participatives