Una trentena de persones es concentren a Creixell per rebutjar l'assassinat d'una veïna

L'ajuntament de la localitat ha decretat tres dies de dol

Publicat el 18 de maig de 2021 a les 20:07
Una trentena de persones s'han concentrat aquest dimarts a la tarda a la plaça Major de Creixell per rebutjar el crim masclista que ha consternat el municipi. La convocatòria l'ha feta el col·lectiu feminista Papallones Liles i també hi han assistit membres de la corporació municipal, amb l'alcalde Jordi Llopart al capdavant.

Els fets es van conèixer aquest dilluns a la nit quan la Policia Local va accedir a l'habitatge on residia la dona, que portava uns dies desapareguda. Allà hi van trobar el seu cos i el de la seva parella, que segons les primeres investigacions l'hauria assassinat i posteriorment s'hauria suïcidat. L'Ajuntament de Creixell ha decretat tres dies de dol.

Núria Márquez, representant del col·lectiu feminista Papallones Liles, ha reclamat que els fets no quedin impunes. "No ens podem permetre quedar-nos a casa sense fer res. Cada setmana hi ha alguna història. Si no és per violència de gènere que acaba amb mort és per violència física, verbal o vexatòria", ha lamentat. A més, ha exposat que des de l'entitat treballen conjuntament amb les institucions i la població per erradicar la violència de gènere en totes les seves formes.

L'alcalde de la localitat, Jordi Llopart, ha desitjat que aquesta "sigui l'última" víctima de violència masclista. "No pensem mai que al nostre municipi ens pot tocar. Som un poble tranquil, amb diversitat des de fa molts anys i sempre ens hem considerat tots iguals", ha manifestat. Finalment, la regidora d'Igualtat, Chelo Picón, ha fet una "crida a la unió ciutadana per prevenir nous casos". "No esteu soles, estem amb vosaltres", ha exclamat, alhora que ha instat a denunciar totes aquelles situacions de violència masclista que es produeixin. A l'acte també hi ha assistit una representant de l'Institut Català de les Dones.

[noticia]41507[/noticia]

El Govern condemna el feminicidi

El Govern de la Generalitat ha condemnat el feminicidi i ha expressat el seu sentit condol a la família de la víctima i al seu entorn més proper. Aquest dijous a les 12 del migdia es farà un minut de silenci en senyal de condemna i dol davant la seu a Barcelona de l’Institut Català de les Dones. També es faran actes de rebuig davant les altres seus de l’ICD ubicades a les delegacions de les demarcacions territorials del Govern.

La consellera de Presidència, Meritxell Budó, ha reiterat que “el Govern de la Generalitat té com a prioritat acabar amb la violència masclista” i ha subratllat “el compromís de tots els departaments per avançar en la millora de tots els mecanismes de prevenció, sensibilització, detecció, atenció i recuperació de les dones i els seus infants”.

Meritxell Budó també ha posat de manifest que "cal aconseguir que fets com aquest no es tornin a produir mai més, ni cap altra violència masclista. Per aconseguir aquest objectiu no hi ha dreceres. Cal avançar en igualtat efectiva de dones i homes de manera ferma. Cal desmuntar el masclisme perquè no es pot permetre que més de la meitat de la població no pugui gaudir dels seus drets i llibertats".

Budó ha posat de relleu que “està millorant la detecció i augmenta el rebuig social contra aquest greu problema estructural". "Treballem i actuem, totes i tots, per un país on les dones puguem viure lliures i sense por", ha conclòs.