Les carreteres catalanes han registrat una víctima mortal durant aquest pont de la Diada des de les 15h de divendres passat i fins a les 20h d'aquest dimarts. Concretament, l’accident mortal va tenir lloc diumenge al matí a l’N-260 a Soriguera (Pallars Sobirà) on una motocicleta amb dos ocupants va xocar contra la tanca protectora de la via i, com a conseqüència, una dona de 47 anys que viatjava com a acompanyant va morir.
Pel que fa a la mobilitat de l'operació tornada, aquest dimarts a la tarda les vies més complicades han estat la C-65 amb dos quilòmetres de cues a Santa Cristina d’Aro en direcció a l'enllaç a l'N-II i AP-7, la C-33 amb un quilòmetre de cues a la Llagosta en direcció Girona, la Ronda Litoral de Barcelona on s'han produït sis quilòmetres entre Besòs i Bon Pastor en direcció al Nus de la Trinitat i també la Ronda de Dalt on s'han registrat dos quilòmetres de cues a Sant Boi de Llobregat en sentit sud i sis més entre Vallcarca i Valldaura en sentit Nus de la Trinitat, segons ha indicat el Servei Català de Trànsit.
També a la C-12 hi ha hagut un accident a Maials que ha obligat a donar pas alternatiu i ha provocat aturades de mig quilòmetre en els dos sentits. Algunes de les afectacions en aquestes vies encara es mantenen aquest vespre.
Per minimitzar les afectacions viàries de l’operació retorn de diumenge, s’han habilitat mesures especials de regulació i ordenació del trànsit a la C-31 a Platja d’Aro, a la C-65 a Cassà de la Selva, a l’AP-7 de Sant Celoni a la Roca del Vallès i de Santa Margarida i els Monjos al peatge de Martorell, a la C-32 de Vilassar a Montgat (B-20) i de Gavà a l’Hospitalet de Llobregat.
Així mateix, també s’han establert diverses mesures especials amb motiu dels actes de la Diada a Barcelona. A la Ronda de Dalt s’han tallat les sortides 11 (Avinguda Diagonal) en ambdós sentits, a la B-23 s’ha tallat l’accés a l’Avinguda Diagonal i el trànsit s’ha desviat cap a la Ronda de Dalt en sentit Nus de la Trinitat.
Durant el matí d’avui dimarts, les principals incidències de trànsit han afectat sobretot vies d’accés a la capital catalana. S'han registrat alguns quilòmetres de cues a la C-17 a l’Ametlla del Vallès en sentit sud, a la C-55 a Manresa en sentit sud, a la C-58 a Montcada i Reixac per accedir a Barcelona, a l'A-2 a Sant Andreu de la Barca per accedir a la B-23 d’entrada a Barcelona, a la C-31 a l’Hospitalet de Llobregat per a accedir a la capital catalana, a la B-20 a Cornellà de Llobregat en direcció Nus de la Trinitat, a l'AP-7 a Sant Celoni en sentit nord a causa d’un accident que ha restringit dos carrils i a la C-32 on un altre accident a Sant Pere de Ribes ha tallat un carril en sentit nord.
D’altra banda, com a conseqüència d’una marxa lenta, hi ha hagut aturades a la C-25 a Manresa en direcció Lleida i per enllaçar amb la C-37, també retencions a la pròpia C-37 a Òdena en direcció Igualada i trànsit dens a l’A-2 a Castellolí en direcció Barcelona. La C-31 ha quedat tallada a Torroella de Montgrí a causa d’una manifestació i el trànsit s’ha desviat per l’interior de la població.
D’aquesta matinada, cal remarcar un accident amb tres vehicles implicats a la C-31 a Ventalló que ha causat segons el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), sis persones afectades, de les quals cinc ferides menys greus i una, que ha resultat ferida lleu. El sinistre ha obligat a donar pas alternatiu i la circulació s’ha normalitzat en el tram restringit cap a les 02.53h aproximadament.
Dilluns a la tarda es van registrar retencions a trams d’algunes vies de l’àrea metropolitana de Barcelona com l’AP-7, B-30, A-2, Pota Nord (B-20) i Rondes de Barcelona.
En relació a l'operació sortida, el divendres a la tarda es van produir afectacions a les vies de l’àrea metropolitana de Barcelona. També hi va haver força problemes de mobilitat a la zona del Maresme i del Vallès a causa de la forta pluja. Les retencions més rellevants es van localitzar a l'AP-7 on es van registrar fins a 12 quilòmetres de retencions entre Montmeló i Cardedeu en sentit nord, també a la mateix autopista un accident a Sant Cugat del Vallès va provocar cues de cinc quilòmetres des de Barberà del Vallès en sentit sud, la B-23 va registrar cinc de retencions entre Sant Joan Despí i Molins de Rei en sentit Martorell a causa d’un vehicle avariat, a la C-32 hi va haver cues de sis quilòmetres a causa de dos accidents entre Cornellà i San Boi de Llobregat, a la C-32 hi va haver trams de retencions entre Premià i Mataró, entre Sant Andreu de Llavaneres i Sant Vicenç de Montalt i a Tordera per la pluja i a la C-17 també per la forta pluja es van produir sis quilòmetres de retencions entre Parets del Vallès i Granollers en direcció Vic.
La jornada de dissabte es va veure marcada per les retencions a l’N-145 per entrar a Andorra des de les Valls de Valira i per les aturades a l’AP-7 a la Jonquera en direcció a França. També l’AP-7 va patir altres trams de retencions com per exemple entre Mollet del Vallès i Sant Celoni en sentit nord.
Una víctima mortal a les carreteres durant el pont de la Diada
Societat
Aquesta tarda les vies més complicades en el marc de l'operació tornada han estat la C-65, la C33 i les Rondes de Barcelona
ARA A PORTADA
-
Successos L’AP-7, tallada a la Pobla de Montornès en sentit sud per un accident entre un camió i un turisme TarragonaDigital
-
Cultura La italiana Carmine Lieto obre el Concurs de Focs Artificials de Tarragona disparant més de 700 quilos de pirotècnia TarragonaDigital
-
Cultura Tarragona estrena una experiència immersiva per gaudir de l'Amfiteatre com fa 1.800 anys Antonio Ramos Llauradó
-
Economia El sector turístic de Tarragona afronta l'estiu amb optimisme: preveu igualar les xifres de l'any passat TarragonaDigital
Publicat el
11 de setembre de 2018 a
les 21:24
Et pot interessar
-
Societat
Fiscalia rebaixa la petició de presó a Prat i Batesteza a 6 i 9 mesos pel cas Innova
-
Societat
L'Ajuntament de Reus activa dos dispositius especials de neteja en aquest inici d'estiu
-
Societat
L'associació de l'àrea metropolitana del Camp de Tarragona crea una agència per atreure inversions
-
Societat
Operatiu policial de control al mercadet ambulant dels dilluns de Salou
-
Societat
Ematsa inicia obres de renovació de la xarxa de distribució d'aigua en diversos carrers de Tarragona
-
Societat
Tarragona vigilarà amb drons les zones de roques i difícil accés de les platges del municipi
