[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MeYK_zTiJcQ[/youtube]
Amb el permís de la pandèmia, el feminisme s'ha tornat a manifestar aquest 25 de novembre a Tarragona, per denunciar les violències masclistes. Diversos discursos d'ultradreta van acusar les convocants de les manifestacions del 8 de març de ser un focus de difusió del virus, però avui s'ha produït una concentració amb totes les mesures de seguretat: senyalitzacions al terra per mantenir les distàncies de seguretat i gel hidroalcohòlic.
La plataforma 25 de novembre -que agrupa diferents entitats del Camp de Tarragona- ha pintat amb guix no només les creus per ubicar-se a la plaça de la Font sinó també unes siluetes de dones que aquest 2020 han estat assassinades per violència masclista. En total, segons han assenyalat, han estat 12 dones als Països Catalans i 80 al global de l'estat espanyol.
Alba Torres, portaveu de la plataforma, ha afirmat que la pandèmia ha ajudat als "potencials agressors" a què "es convertissin en agressors" i ha "aïllat més" les dones maltractades. "El context de crisi està accentuant aquestes violències", ha afegit, i ha destacat que també s'està "sobrecarregant" de tasques de cura a les dones, ja sigui en el moment de tancar escoles com amb la gent gran. Una "doble explotació", tant en l'àmbit privat com en el laboral, que s'ha vist evidenciat amb les dades que indiquen que són les dones les que s'han infectat més: són les que generalment assumeixen professions relacionades amb la sanitat, la neteja i les cures.
Unes dues-centes persones tornen a tenyir Tarragona de lila amb una protesta feminista
Han denunciat les diverses violències masclistes que s'han generat arran de la pandèmia
Publicat el 25 de novembre de 2020 a les 19:42
Et pot interessar
-
Societat
La Generalitat suspèn les classes al Baix Camp pel temporal de pluges quan els alumnes ja eren a les escoles
-
Societat
Les tempestes colpegen amb força les comarques del Camp de Tarragona
-
Societat
El Parc del Port de Tarragona opta a un prestigiós premi europeu
-
Societat
El prestigiós diari britànic «The Times» destaca Reus com a destinació turística
-
Societat
Unes 150 persones reclamen a Tarragona el dret a un habitatge «gratuït, universal i de qualitat»
-
Societat
Tarragona i la Canonja acorden el finançament del servei d’autobús de l'EMT que connecta els dos municipis
