[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MeYK_zTiJcQ[/youtube]
Amb el permís de la pandèmia, el feminisme s'ha tornat a manifestar aquest 25 de novembre a Tarragona, per denunciar les violències masclistes. Diversos discursos d'ultradreta van acusar les convocants de les manifestacions del 8 de març de ser un focus de difusió del virus, però avui s'ha produït una concentració amb totes les mesures de seguretat: senyalitzacions al terra per mantenir les distàncies de seguretat i gel hidroalcohòlic.
La plataforma 25 de novembre -que agrupa diferents entitats del Camp de Tarragona- ha pintat amb guix no només les creus per ubicar-se a la plaça de la Font sinó també unes siluetes de dones que aquest 2020 han estat assassinades per violència masclista. En total, segons han assenyalat, han estat 12 dones als Països Catalans i 80 al global de l'estat espanyol.
Alba Torres, portaveu de la plataforma, ha afirmat que la pandèmia ha ajudat als "potencials agressors" a què "es convertissin en agressors" i ha "aïllat més" les dones maltractades. "El context de crisi està accentuant aquestes violències", ha afegit, i ha destacat que també s'està "sobrecarregant" de tasques de cura a les dones, ja sigui en el moment de tancar escoles com amb la gent gran. Una "doble explotació", tant en l'àmbit privat com en el laboral, que s'ha vist evidenciat amb les dades que indiquen que són les dones les que s'han infectat més: són les que generalment assumeixen professions relacionades amb la sanitat, la neteja i les cures.
Unes dues-centes persones tornen a tenyir Tarragona de lila amb una protesta feminista
Han denunciat les diverses violències masclistes que s'han generat arran de la pandèmia
Publicat el 25 de novembre de 2020 a les 19:42
Et pot interessar
-
Societat
La Rifa de la Confitura de Reus, una de les tradicions més genuïnes de Tots Sants
-
Societat
Comença a caminar l’Associació per l'Impuls de l’Àrea Metropolitana del Camp de Tarragona
-
Societat
La Diputació de Tarragona dota el Pla Impuls Dipta amb 15 milions d'euros addicionals
-
Societat
L'hotel Cala Vinya de Salou exposa el llegat urbanístic de l'arquitecte Antoni Bonet
-
Societat
Els nous autobusos híbrids i elèctrics de l'EMT ja circulen per Tarragona
-
Societat
Una intervenció artística transformarà el primer tram de la Rambla Nova de Tarragona
