Urbaser ja neteja els carrers i places de Tarragona: «És un moment històric»

L'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, garanteix que amb el nou contracte de la brossa se solucionaran "el 80% dels problemes de la ciutat"

Publicat el 05 de novembre de 2025 a les 15:27

Urbaser ha començat a prestar aquest dimecres 5 de novembre el servei de recollida de la brossa i la neteja viària de Tarragona. Després de més de 60 anys amb FCC al capdavant d'aquesta tasca, Urbaser va aconseguir el contracte de més de 200 milions d'euros per als pròxims deu anys mitjançant un concurs públic carregat d'entrebancs i recursos, alguns dels quals probablement tardaran anys en resoldre's als tribunals. De bon matí, la companyia ha començat a retirar les 106 illes de contenidors soterrats que queden a la ciutat, ha estat equipant els 300 treballadors —subrogats— amb els nous uniformes i ha començat l'activitat.

L'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha garantit que amb el nou contracte es resoldran "el 80% dels problemes de la ciutat". El batlle ha qualificat el dia "d'històric" i ha assenyalat que "comença una nova etapa" a Tarragona. "El major problema que tenia la ciutat era la percepció i la realitat de la neteja", ha afegit. Viñuales ha posat en valor que des d'ara "hi ha un contracte del segle XXI" que permetrà, entre altres coses "que es netegi els diumenges". També està prevista la renovació total de la flota de 120 vehicles, un procés que serà progressiu a mesura que vagin arribant de fàbrica.

Mentre no arribin els nous vehicles, Urbaser ha llogat maquinària nova per poder substituir la més antiga —30 vehicles aniran a ferralla— i n'ha portat d'altres punts de l'Estat. Així, el contracte preveu una inversió en instal·lacions i maquinària superior als 26 milions d'euros.

El delegat d'Urbaser a Tarragona, Lleida i Balears, Xavier Mauri, ha destacat que s'han construït noves instal·lacions per acollir vehicles, oficines i espais per als treballadors. "Hem fet la subrogació, sense cap incident. La gent està contenta i hem estat preparant totes aquestes màquines. És un repte, però ens dediquem a això i ho tenim tot preparat per donar-li un tomb a la ciutat", ha manifestat.

Escombaries acumulades durant els darrers dies d'FCC

Les últimes hores d'FCC com a empresa encarregada del servei de neteja a Tarragona no han deixat bon regust de boca a la ciutat. En els darrers dies en molts punts s'han acumulat les escombraries i la imatge de contenidors i voltants plens a vessar de brossa ha estat molt habitual. En aquest sentit, les xarxes socials s'han omplert d'imatges i vídeos amb carrers i places plens d'escombraries.

El grup municipal d'ERC ha assegurat en un comunicat que FCC ha fet "un incompliment evident del seu deure" i han reclamat al govern local "una investigació exhaustiva que aclareixi les responsabilitats" i que hi hagi "sancions exemplars" contra la companyia. Preguntat per la qüestió, Viñuales ha demanat "paciència" a la ciutadania i ha assegurat que durant les pròximes hores el problema es resoldrà.