El vandalisme d'alguns usuaris deixa fora de servei els lavabos de l'estació de tren de Reus

La durada del tancament seria indefinit, en un moment en què les esperes i els retards són un habitual a causa del tall ferroviari

Publicat el 07 de novembre de 2024 a les 10:09

Els lavabos de l'estació de tren de Reus es troben fora de servei de forma temporal i indefinida. Així ho indiquen els cartells que prohibeixen l'accés als serveis en aquesta infraestructura i que Adif ha justificat, a través d'unes circulars, per actes vandàlics i demanant disculpes als usuaris per les molèsties que això pugui ocasionar.

Aquesta situació es va iniciar fa gairebé una setmana i ja ha aixecat les primeres queixes entre la ciutadania, tenint en compte que coincideix amb un moment en què les esperes i els retards són habituals a causa del tall ferroviari per les obres al túnel de Roda de Berà. Tampoc estan operatius els lavabos per a persones amb mobilitat reduïda ni es poden utilitzar els canviadors per a nadons.

Segons ha informat el Diari de Tarragona, la Plataforma Dignitat a les Vies denuncia que el principal problema de l'estació de Reus és la inseguretat, ja que els lavabos estan a tocar de la porta d'entrada i tothom pot entrar i sortir sense cap control. "Hi ha drogues, persones que busquen sexe o certa delinqüència", han assegurat al mateix mitjà.

Així, el mal ús que en fan alguns usuaris ha motivat la decisió de tancar els lavabos, en lloc de destinar el personal de seguretat per incrementar la vigilància. Per tant, els viatgers no tenen cap alternativa fins que Adif no trobi una solució a aquests tipus de conflictes per incivisme i vandalisme.