VÍDEOS Els membres del CDR desconvoquen el tall a l'AP-7 a l'Ampolla després de 15 hores

A les set del matí han accedit a la via ràpida per interrompre el trànsit i després d'anunciar la voluntat de pasar-hi la nit, han decidit marxar pocs minuts després de les 10 de la nit

Publicat el 08 de desembre de 2018 a les 22:28
Fins a un quart d'onze de la nit ha durat el tall a l'AP-7 a l'Ampolla per part de membres dels CDR de les Terres de l'Ebre i del Camp de Tarragona. A les set d'aquest matí han accedit a la via ràpida per interrompre el trànsit en ambdós sentits. Després de votar en assemblea que el tall seria de forma indefinida i per tant, fer nit a la carretera, cap a les 20 h han parlat amb els Mossos d'Esquadra que abandonarien la zona a la mitjanit. Finalment, però, han marxat abans, 15 hores després de l'inici de la protesta.
 
Durant el tall, els membres del CDR han rebut la solidaritat de la gent que ha agraït l'esforç que feien per treballar per la república. El seu agraïment ha arribat en forma d'ampolles d'aigua, termos amb cafè, menjar de tota mena des de magdalenes fins a entrepans d'embotits, bosses de patates i galetes, entre altres.
Durant la protesta s'han viscut moments de tensió entre un grup dels CDRS i els conductors aturats.  Un autobús de l'equip de futbol del Villareal que havia de jugar un partit benèfic pel càncer i que agents dels Mossos d'Esquadra han demanat al col·lectiu que deixessin avançar. Al llarg del matí també s'ha obert pas a una ambulància. Tots dos moments es poden veure en els següents vídeos, gravats per un periodista de NacióDigital.

Els membres del CDR també han cremat una bandera espanyola i han demanat la dimissió del conseller d'Interior, Miquel Buch. 
 

Els CDR tallen l'AP-7 a l'Ampolla Foto: Jonathan Oca


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HwL_8k6prM8[/youtube]
 

Alguns pneumàtics que utilitzen els membres del CDR per tall l'AP-7a l'Ampolla Foto: Cedida
 

Aquesta no ha estat l'única mostra de protesta i es preveu que no serà l'última. Dijous passat, dia de la Constitució, una cinquantena de persones de diversos col·lectius independentistes van tallar durant uns 25 minuts l'A-7 a Tarragona amb el lema "Enfonsem la Constitució".
 

Dos agents dels Mossos davant el tall a l'AP-7. Foto: Jonathan Oca

 

L'acció va començar a la rotonda de la T-11 entre Reus i Tarragona, principal accés al centre comercial i d'oci les Gavarres i després els manifestants es van desplaçar fins a l'autovia.