Afronta fins a 4.000 € de multa per buidar el pis a Bonavista i llençar-ho al carrer

La Guàrdia Urbana de Tarragona va aconseguir localitzar l'autor d'aquest acte incívic

Publicat el 11 de maig de 2023 a les 07:48
L'incivisme és una de les problemàtiques que causa més queixes i dificulta la convivència a les ciutats. Hi ha persones, com la d'aquest succés a Tarragona, que no tenen respecte per l'espai públic ni per la resta de convivents.

El passat dijous 4 de maig, la Guàrdia Urbana de Tarragona va localitzar un abocament incontrolat de mobles, bosses de la brossa i altres materials al mig del carrer al barri de Bonavista

En veure aquesta situació, la policia tarragonina va iniciar una investigació per localitzar l'autor dels fets. Poc després, van aconseguir identificar-lo: es tractava del propietari d'un pis proper a la zona que, per un canvi de llogater, l'estava buidant.

No va tenir millor idea que abocar tots els objectes directament al carrer, sense complir cap normativa establerta a l'ordenança municipals ni la llei de residus, ocasionant molt mala imatge al barri i també possibles problemes de salubritat.

En aquesta ocasió l'incivisme no ha quedat impune, ja que la Guàrdia Urbana de Tarragona va identificar l'autor dels abocaments, el qual va reconèixer els fets, i ara aquest afronta una multa que podria ascendir als 4.000 euros.

Més de 200 sancions a Tarragona


La problemàtica dels abocaments és una de les queixes més reiterades a Tarragona. El consistori té a disposició de la ciutadania diversos canals per denunciar-los, així com una campanya en marxa per sancionar els autors d'aquests fets.

Des de principis del 2023 i fins a mitjan d'abril, ja s'han interposat fins a 214 denúncies relacionades amb aquestes infraccions. Un total de 33 sancions estan relacionades per l'incompliment de la Llei de Residus, i els imports de la multa oscil·len entre els 1.000 i els 4.001 euros.

Pel que fa a les sancions per incompliment de l'Ordenança de Convivència Ciutadana, van ser un total de 181; seguides de les 147 sancions per llençar o abandonar a l'espai públic qualsevol tipus de residu; i 31 per realitzar qualsevol modalitat de publicitat sense autorització municipal. Durant tot l'any 2022 es van interposar 452 sancions relacionades amb problemes d'incivisme d'aquest tipus.