L'Ajuntament de Tarragona imposa tres sancions molt greus per abocaments il·legals

Cadascun dels responsables dels fets, detectats per la Guàrdia Urbana i el Departament de Neteja Pública, han estat sancionats amb 2.001 euros

  • Un dels abocaments sancionats per la Guàrdia Urbana de Tarragona es va produir al Camí Vell. -
Publicat el 04 de març de 2025 a les 10:51

La Guàrdia Urbana i el Departament de Neteja Pública de l'Ajuntament de Tarragona estan duent a terme un treball conjunt per combatre l'incivisme i els abocaments il·legals. Fruit d'aquesta col·laboració, la setmana passada es van interposar tres sancions molt greus per incompliment de l'ordenança municipal del servei de recollida de residus municipals, les quals ascendeixen a 2.001 euros cadascuna. En aquest sentit, s'ha pogut identificar els autors d'un abocament de diferents sacs de runa al camí del Llorito; de diversos residus al Camí Vell de Tarragona i un últim, per llençar voluminosos, com neveres i sofàs, al costat dels contenidors sense avisar al Telèfon Verd perquè ho recullin.

Totes tres actuacions han estat tipificades com a molt greus i sancionades amb 2.001 euros. En aquest sentit, des de l'Ajuntament de Tarragona es recorda durant el 2024 es van instal·lar cartells d'advertiment de prohibició d'abandonar voluminosos i andròmines als contenidors detectats com a més conflictius. En total es van enganxar 350 cartells en contenidors considerats punts negres. El consistori té a disposició de la ciutadania tres serveis per a la recollida de voluminosos d'ús exclusiu per a particulars, com són la deixalleria fixa, el Telèfon Verd i l'Aplicació Epp!.

Per altra banda, el consistori ha recordat que en l'ordenança municipal sobre convivència i ús dels espais públics es contemplen quatre tipus de sancions pel que fa a abocaments il·legals: de lleus n'hi ha dues, de 100 i de 300 euros; les greus, de 1.001 euros, i les molt greus, de 2.001 euros.