Alarma entre els veïns de l'Alt Camp pel fum procedent de la torxa de Dow: més de 60 trucades al 112

La planta va patir una aturada no programada que va causar una flama de grans dimensions, així com fortes olors

Publicat el 29 de maig de 2026 a les 11:00

El 112 ha rebut una seixantena de trucades des de dijous 28 de maig a la tarda pel fum en municipis de l'Alt Camp, procedent de la torxa de Dow, al polígon nord petroquímic de Tarragona. L'empresa ubicada a la Pobla de Mafumet va avisar al CECAT que s'havia produït a les 17.45 hores una aturada no programada a la planta d'octè que ha causat una flama de grans dimensions a la torxa i una columna de fum negre.

A causa de les condicions meteorològiques, el fum circulava arran de terra, causant alarma entre els veïns per males olors i molèsties. Tot i això, el SEM no ha hagut d'atendre cap persona. Els municipis més afectats han estat Aiguamúrcia, Puigpelat, Nulles i el Pla de Santa Maria.

L'empresa ha informat que l'incident s'allargarà fins a les 18 hores d'aquest dissabte 30 de maig. Aquest divendres la flama de la torxa s'havia reduït i no s'aprecia una columna de fum. El vent és suau i empeny el fum cap al mar, sense cap núvol.

Escull Tarragona Digital com la teva font preferida de Google