Amposta decreta tres dies de dol per la Thais, la víctima del crim masclista

Amb aquesta mort ja són sis els feminicidis a Catalunya aquest 2024

Publicat el 02 d’abril de 2024 a les 16:27
Actualitzat el 02 d’abril de 2024 a les 16:39
L'Ajuntament d'Amposta ha decretat tres dies de dol al municipi per l'assassinat d'una dona presumptament a mans de la seva exparella i n'ha condemnat el crim. El consistori ha convocat un minut de silenci a les set de la tarda d'aquest dimarts per rebutjar l'assassinat. Segons fonts properes a la investigació, la dona podria fer dies que estava morta.

La Policia Local va detenir aquest dilluns un home, de 47 anys, com a presumpte autor de la seva mort. L'arrestat tenia una ordre d'allunyament de la víctima. Els Mossos d'Esquadra han confirmat aquest dimarts oficialment que es tracta d'un cas de violència masclista i que el detingut és l'exparella de la víctima.

Els Mossos d'Esquadra també han fet públic el nom de la víctima. Es deia Thais i tenia 34 anys. És la sisena morta per violència masclista en l'àmbit de la parella des de principis d'any a Catalunya.

Condemna dels fets d'Amposta

A banda de la suspensió de tots els actes públics previstos per a aquests tres dies, també s'ha convocat una Junta de Portaveus Extraordinària a la una del migdia d'aquest dimarts. L'alcalde de la localitat, Adam Tomàs, ha mostrat el seu rebuig frontal a aquests fets i ha condemnat qualsevol forma de violència contra les dones.

El Departament d'Igualtat i Feminismes ha condemnat aquest nou feminicidi i ha expressat el seu condol i escalf a l'entorn de la dona assassinada i als veïns de la localitat.

La darrera víctima per violència masclista a la capital del Montsià va ser l'any 2014. Amb aquesta mort ja són sis els feminicidis a Catalunya aquest 2024, segons el recompte del Departament d'Igualtat i Feminismes. En concret, quatre dones assassinades per violència masclista i el feminicidi vinculat amb finalitat de violència vicària que es va produir a Barcelona el 8 de gener, en què el pare va matar els seus fills de 10 i 7 anys.

La conselleria ha informat també que cinc fills i filles han quedat orfes per la violència masclista aquest 2024, 97 en la darrera dècada.