La Policia Local va detenir aquest dilluns un home, de 47 anys, com a presumpte autor de la seva mort. L'arrestat tenia una ordre d'allunyament de la víctima. Els Mossos d'Esquadra han confirmat aquest dimarts oficialment que es tracta d'un cas de violència masclista i que el detingut és l'exparella de la víctima.
Els Mossos d'Esquadra també han fet públic el nom de la víctima. Es deia Thais i tenia 34 anys. És la sisena morta per violència masclista en l'àmbit de la parella des de principis d'any a Catalunya.
Condemna dels fets d'Amposta
A banda de la suspensió de tots els actes públics previstos per a aquests tres dies, també s'ha convocat una Junta de Portaveus Extraordinària a la una del migdia d'aquest dimarts. L'alcalde de la localitat, Adam Tomàs, ha mostrat el seu rebuig frontal a aquests fets i ha condemnat qualsevol forma de violència contra les dones.El Departament d'Igualtat i Feminismes ha condemnat aquest nou feminicidi i ha expressat el seu condol i escalf a l'entorn de la dona assassinada i als veïns de la localitat.
La darrera víctima per violència masclista a la capital del Montsià va ser l'any 2014. Amb aquesta mort ja són sis els feminicidis a Catalunya aquest 2024, segons el recompte del Departament d'Igualtat i Feminismes. En concret, quatre dones assassinades per violència masclista i el feminicidi vinculat amb finalitat de violència vicària que es va produir a Barcelona el 8 de gener, en què el pare va matar els seus fills de 10 i 7 anys.
La conselleria ha informat també que cinc fills i filles han quedat orfes per la violència masclista aquest 2024, 97 en la darrera dècada.