Els Mossos d'Esquadra del Grup de Delinqüència Urbana (GDU) de la comissaria de Reus van detenir, el passat 11 de març, un individu de 37 anys com a presumpte autor de quatre delictes de robatoris.
Entre el desembre de l'any 2023 i el mes de març d'enguany, es van registrar quatre robatoris a clients en comerços situats a la plaça de la Llibertat i la plaça Mercadal de Reus. En tots els casos, l'autor emprava el mateix modus operandi conegut com "la muleta", que consistia a utilitzar una peça de roba per tapar el moment en què s'apropava a les bosses de les víctimes.
Seleccionava els establiments amb un gran nombre de clients per passar desapercebut i sempre portava una gorra per evitar ser identificat per les càmeres de seguretat. Inicialment, identificava les possibles víctimes i triava aquelles que tenien la jaqueta i la bossa de mà penjades a la cadira.
Després, s'asseia darrere d'elles i, amb la seva pròpia jaqueta, que també penjava a la cadira, ocultava tant la bossa de mà com el braç amb el qual extreia els objectes de valor de la víctima. Un cop els agents del GDU van recopilar tota la informació necessària, van dissenyar un dispositiu policial que va permetre detenir al lladre a la mateixa zona on es van produir els anteriors quatre furts.
El detingut va ser posat a disposició judicial l'endemà de la seva captura davant el jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia de Reus.
Cacen el lladre de la «muleta» a Reus: robava clients a les terrasses de bars del centre
L'home seleccionava les seves víctimes en terrasses que tenien un gran nombre de clients
Publicat el 20 de març de 2024 a les 10:50
Et pot interessar
-
Successos El Grup Griñó nega les acusacions de connivència amb l'Agència de Residus de Catalunya
-
Successos Un motorista ferit en un accident de trànsit a la C-51 al Vendrell
-
Successos El cas de l’abocament irregular de residus a Constantí es complica les acusacions d'entitats ecologistes
-
Successos La missió comercial de la Cambra de Tarragona que estava atrapada en un hotel a Líbia, traslladada
-
Successos Detingut un usuari d'un centre de salut mental de Reus per apunyalar la seva parella
-
Successos El radar enxampa un nou conductor a una velocitat d'escàndol a la C-14 a Reus