La descàrrega d'hidrocarburs es va detectar el passat dia 11 de febrer, quan l'avió de Salvament Marítim realitzava un control rutinari de prevenció i lluita contra la contaminació sobre aquest entorn.
La taca, en la zona de popa del vaixell, es va estendre sobre una superfície de 12,7 quilòmetres quadrats i també va ser visualitzada pel radar del satèl·lit de l'Agència Europea de Seguretat Marítima (EMSA).
El buc, retingut al Port de Tarragona fins que abonin 100.000 euros de fiança
La detenció del vaixell s'ha produït a Tarragona, primer port espanyol en el qual ha atracat el Lagertha després de l'abocament. En aquest sentit, el buc es mantindrà retingut a la capital tarragonina fins que els seus propietaris abonin una fiança de 100.000 euros en la caixa de dipòsits, el capità presenti la documentació requerida i es designi un domicili a Espanya.Tant la detecció d'aquesta mena d'infraccions, de caràcter greu, com la retenció dels vaixells i l'obertura dels corresponents expedients sancionadors formen part de les competències assumides per la Direcció General de la Marina Mercant, que té encomanada les labors de control del trànsit marítim i lluita contra la contaminació que es produeix al mar.