[noticiadiari]99/8709[/noticiadiari]
En les primeres hores d'aquesta operació sortida de Setmana Santa, una de les principals carretres, l'AP-7, ja acumula fins a 25 quilòmetres de cues i trànsit lent per diverses incidències i accidents.
A Tarragona ja s'han produït dos accidents que han generat cues. Hi ha 4 quilòmetres d'aturades a l'AP-7 a Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant direcció Amposta per un accident, que manté un carril tallat, i uns 3 quilòmetres i mig de retencions entre Tarragona i Altafulla per retirada de vehicle.
Malgrat que es calculava que l'operació sortida no s'iniciaria fins a les 15.00 hores d'aquest dijous, el preludi ja deixa entreveure com podria anar el trànsit.
Es registren afectacions de 12 quilòmetres a l'AP-7 entre Granollers i Santa Perpètua de Mogoda en sentit Girona; 9 entre el Papiol i Cerdanyola en sentit sud; 8 entre Castellví de Rosanes i Castellbisbal, sentit Tarragona; 3,5 entre Tarragona i Altafulla i 10,5 entre Vandellós i l'Hospitalet de l'Infant, sentit sud. El director de Trànsit, Ramon Lamiel, ha afirmat a Catalunya Informació que han detectat una sortida "anticipada" i calcula que uns 60.000 vehicles ja han marxat de l'àrea metropolitana.
També se circula amb congestió a la C-33 entre Parets del Vallès i Montmeló cap a l'enllaç amb l'AP-7; a l'AP-2 a Montblanc en sentit Barcelona i a l'N-420 a Riudecols en direcció a Caseres.
Macrooperatiu especial de Trànsit per Setmana Santa
El Servei Català de Trànsit (SCT) demana "no abaixar la guàrdia en cap moment" aquesta Setmana Santa davant "l'alta mobilitat" que es preveu en els pròxims dies, tant a destinacions de platja com de muntanya. Algunes vies tindran mesures especials, com limitacions de velocitat específiques o carrils addicionals per a l'operació retorn. Els Mossos d'Esquadra faran 1.300 controls.
[noticiadiari]99/8693[/noticiadiari]
Uns 380.000 vehicles sortiran de l'àrea metropolitana entre aquest dijous i divendres i en tornaran uns 600.000 entre diumenge i dilluns. Trànsit preveu que les vies amb afectacions més importants siguin l'AP-7 i trams de l'A-2, la C-16, la C-17, la C-32, la C-65, la C-31 i l'N-340.