Detenen cinc homes al Baix Penedès per robar una tona de cable de coure

Els detinguts van aprofitar la seva condició de treballadors d'una empresa subcontractada per Telefónica per instal·lar cablejat nou per robar el coure

Publicat el 16 de gener de 2026 a les 13:22

Agents dels Mossos d’Esquadra de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la comissaria del Vendrell van detenir aquest dilluns 12 de gener cinc homes d'entre 32 i 58 anys com a presumptes autors del robatori d'una tona de coure. Els fets van tenir lloc poc abans de dos quarts de dotze del migdia quan la policia catalana va ser requerida per un possible furt de coure al carrer Guadalquivir de Segur de Calafell. En arribar al lloc, els agents van observar un camió ploma estacionat i cinc homes que, aparentment, feien tasques d’operaris i extreien cable de coure d’un registre subterrani.

Els agents van identificar els cinc individus, que presumptament treballaven per a una empresa subcontractada per Telefónica encarregada d’instal·lar cablejat nou. En fer les comprovacions pertinents per verificar aquesta informació, el responsable de Telefónica va confirmar que els homes treballaven per a l’empresa, però va indicar que, aprofitant que coneixien les ubicacions on havien d’instal·lar el nou cablejat, s’haurien avançat per sostreure el cablejat vell.

Durant l’escorcoll del camió ploma, els agents van intervenir aproximadament 1.000 quilos de cable de coure, amb un valor estimat d’uns 5.000 euros, i van comissar un trepant. Així mateix, els policies també van intervenir la roba i les credencials corporatives, presumptament utilitzades per passar desapercebuts.