ACTUALITZACIÓ 14.42 hores
El 90% del perímetre de l'incendi de Corbera d'Ebre està estabilitzat. Els Bombers continuen concentrats en el cap actiu del foc, que s'ha deixat cremar i es vol confinar abans que arribi a la carretera TV-7333 de la Fatarella.
El cap de la regió d'Emergències de les Terres de l'Ebre, Ricard Expósito, ha apuntat que cal superar «el risc diari», des del migdia fins al vespre, quan el garbí pot revifar els punts calents. «Som optimistes, però fins que no passi no donarem el foc per estabilitzat», ha afegit.
El cap d'Emergències ha insistit que «no es poden permetre» que revifi, però treballaran «amb els mínims recursos per mantenir els nivells de seguretat» i poder enviar reforços a la resta d'incendis.
ACTUALITZACIÓ 12.53 hores
Els Bombers de la Generalitat han aconseguit estabilitzar dos terços del perímetre de l'incendi que des d'ahir crema a Corbera d'Ebre. En aquest sentit, el sotsinspector dels Bombers, Guillem Guinjoan, ha explicat que l'estratègia és sacrificar unes 50 hectàrees de superfície forestal que hi ha davant del cap del foc per poder-lo confinar i estabilitzar a la carretera TV-7333, que està tallada al trànsit.
D'aquesta manera, es preveu que el foc estigui totalment estabilitzat en les pròximes hores. Ara com ara, les flames han calcinat 370 hectàrees, totes de superfície forestal, sense provocar danys personals ni materials. Actualment, 42 dotacions terrestres i dues aèries treballen per extingir el foc, donada la simultaneïtat d'incendis a Catalunya.
En aquest sentit, si l'evolució de l'incendi és favorable, es podrien enviar recursos que actualment treballen a la Terra Alta a actuar en altres indrets del país.
NOTÍCIA ORIGINAL 7.51 hores
Els Bombers de la Generalitat han aconseguit perimetrar l'incendi forestal que des d'ahir a la tarda crema a Corbera d'Ebre, a la Terra Alta. En aquest sentit, el foc està en fase d'estabilització, tot i que el cos d'emergències encara no el dona per estabilitzat. Durant la nit, mig centenar d'efectius terrestres han treballat per lluitar contra les flames, envoltant-les amb línies d'aigua.
[tweet]1537304506232451072[/tweet]
Aquesta feina ingent durant la nit ha aconseguit estabilitzar el foc en diversos punts, tot i que encara que no s'ha aconseguit fer-ho completament. Amb la sortida del sol, els mitjans aeris han tornat a enlairar-se per continuar la seva lluita contra el foc. A causa de l'incendi, es manté tallada la carretera TV-7333 en un tram de vuit quilòmetres, entre Vilalba dels Arcs i la Fatarella.
L'incendi forestal de Corbera d'Ebre, que es va declarar aquest dimecres poc abans de les tres de la tarda, ha cremat unes 300 hectàrees. En aquest sentit, segons van informar els Bombers, el foc tenia potencial per cremar 8.000 hectàrees, tot i que el fet que ja s'hagi perimetrat i estabilitzat en algunes zones evita a hores d'ara la seva expansió.
Cal destacar que durant la tarda d'aquest dimecres, les flames van acabar entrant dins del recinte d'un parc eòlic.
Tots els efectius dels Bombers, mobilitzats
Per tal de fer front a la jornada d'aquest dijous, amb diversos incendis actius alhora —tres d'ells de rellevància—, els Bombers de la Generalitat han activat l'alerta M2, una situació que preveu que tots els efectius del cos hauran de presentar-se al seu parc per treballar, sempre que hi hagi vehicles disponibles per fer-ho.
Per la seva banda, Protecció Civil ha situat el Pla especial d'emergències per incendis forestals de Catalunya INFOCAT a fase d’Emergència 2, la més alta que contempla el Pla. Cal recordar que, a banda de Corbera d'Ebre, també hi ha focs actius al Solsonès i a Artesa de Segre, sent aquest darrer el més preocupant.
En aquest sentit, des del Departament d'Interior han recordat que, ara com ara, hi ha diversos incendis forestals actius i simultanis que requereixen molts mitjans d’extinció, amb un potencial perill per a nuclis de població i amb efectes importants en el territori.