Tarragona és la tercera capital de l'Estat amb més aspirants per habitació de lloguer que surt al mercat

En el darrer any, l'increment a Tarragona ha estat del 48%, passant dels 31 aspirants per habitació de 2024 als 46 d'enguany

Publicat el 04 de setembre de 2025 a les 17:58

Tarragona va ser la tercera ciutat de l'Estat amb més aspirants per cada habitació nova que surt al mercat de lloguer durant el segon trimestre d'aquest 2025, amb 46 persones, només per darrera Palma (65) i Sant Sebastià (62), segons dades de la plataforma Idealista, que ha fet un estudi entre les capitals de província espanyoles. Aquesta situació es dona, segons l'estudi del portal immobiliari a conseqüència dels elevats preus i la competència per accedir a un habitatge.

En el cas de Tarragona, l'increment respecte del segon trimestre de l'any passat ha estat del 48%, quan la xifra d'aspirants per cada habitació nova era de 31. A Barcelona, van ser 22 persones, la mateixa xifra que la mitjana del conjunt de l'Estat. En aquest sentit, la capital catalana és una de les ciutats de l'Estat on s'ha reduït la competència per cada habitació, en un 28% anual, el mateix percentatge que altres ciutats amb un mercat dinàmic com Palma i València.

Pel que fa a les altres capitals catalanes, hi ha 39 aspirants per cada habitació de lloguer a Girona, cinquena del rànquing, i 35 a Lleida, que ha incrementat el nombre d'aspirants un 106%, situant-se ara en setena posició.