La setmana del retorn a la rutina ha arrencat a la demarcació de Tarragona amb un episodi de fort vent. Protecció Civil ha tingut actiu, fins a la tarda d'aquest dilluns 9 de gener, el Pla Especial d’Emergències per risc de vent a Catalunya VENTCAT. En un primer moment les previsions apuntaven que el pla només caldria activar-lo en fase de prealerta, però davant la situació s'ha hagut de pujar el nivell al d'alerta.
I és que les comarques tarragonines han patit fortes ratxes de vent que han obligat a mobilitzar els Bombers de la Generalitat en diverses ocasions. A Catalunya, els Bombers de la Generalitat han fet 25 actuacions relacionades amb el vent, la majoria de les quals han tingut lloc al Camp de Tarragona, concretament 12.
La incidència més destacada de la jornada ha tingut lloc a Alcover. La coberta de la piscina municipal del municipi de l'Alt Camp ha sortit literalment volant amb una de les fortes ratxes que han bufat durant la jornada. A conseqüència, l'equipament ha estat desallotjat durant unes hores mentre els bombers treballaven assegurant la part de coberta que encara quedava. La resta ha caigut a l'avinguda Martí i Pol, sense provocar ferits.
Una de les ratxes de vent més fortes, al Baix Camp
Les ventades han afectat diverses comarques catalanes, però el litoral central i sud han estat dels més afectats. De fet, a Mont-roig del Camp s'ha registrat una de les ratxes de vent més fortes de la jornada, de 90.7 km/h.
Des de primera hora de la tarda, el vent ha anat a menys. Protecció Civil ja ha desactivat el pla VENTCAT i la previsió indica que fins a la matinada el vent afectaria el Pirineu i Prepirineu, però a la resta de punts de la geografia catalana anirà desapareixent.
Altres ratxes destacades de la jornada s'han viscut a Portbou, amb 115.6 km/h; Puig Sesolles (Vallès Oriental) amb 113.4 km/h; o a Font-Rubí amb 99 km/h.
El telèfon d'emergències 112 també ha rebut diverses trucades relacionades amb l'episodi de vent. En total han estat 37 a tot Catalunya, 6 de les quals per incidents al Tarragonès, mentre que el gruix d'avisos ha estat al Barcelonès amb una desena de trucades.