El paisatge de Corbera d'Ebre després de les flames: «La situació és dramàtica»

El foc, que ha cremat unes 400 hectàrees, ha quedat controlat aquest divendres

Publicat el 17 de juny de 2022 a les 14:34

L'incendi de Corbera d'Ebre ha entrat en fase de control durant aquest divendres al matí, però al seu pas ha deixat un paisatge «devastador» i «dramàtic» a la vall dels Vilaverds. La zona afectada per les flames encara presentava pudor a cremat i diverses fumeres, després que el foc hagi cremat gairebé 400 hectàrees, majoritàriament massa forestal, però també conreus d'oliveres i ametllers.

 

Miquel González, un viticultor del municipi de la Terra Alta, ha lamentat que «està tot molt cremat, no tinc paraules». Les flames de l'incendi van arribar a pocs metres de la seva finca, que finalment no s'ha vist afectada pel foc. En aquest sentit, els Bombers continuaran treballant durant tota la jornada per extingir completament l'incendi, tot i que amb una reducció important d'efectius.

 

«És una desgràcia»

Aquest divendres al matí, amb l'incendi ja controlat, els Bombers han donat accés als propietaris de les finques agrícoles. Miquel González ha explicat que «ho he vist tot cremat, una cosa devastadora, per sort la meva finca no s'ha vist afectada, però hi ha molts viticultors i pagesos que estan afectats; és una desgràcia».

 

El viticultor, que té una hectàrea de vinyes que no s'ha vist afectada per les flames, ha manifestat que «els focs i les calors van a més, si no hi posem una solució entre tots, no funcionarà».

 

«La situació és dramàtica: cultius i pinars cremats»

L'alcalde del Corbera d'Ebre, Antonio Álvarez, també ha recorregut la zona cremada per comprovar les afectacions provocades pel foc. «La situació és dramàtica, tot el camí de la vall dels Vilaverds, que és la pista que va cap a la Fatarella, està tota cremada, amb cultius i els pinars cremats», ha lamentat. En aquest sentit, el batlle ha explicat que encara és d'hora per un balanç de les afectacions en finques de conreus, cosa que es farà en els pròxims dies.

 

Álvarez ha dit que «veig que els bombers van fer el que van poder, hi ha algun tram que no està cremat i van poder salvar, però, malauradament, el foc va arribar a la carretera, que és la partició dels termes municipals entre Corbera d'Ebre i Vilalba dels Arcs».

 

L'alcalde del municipi ha reivindicat la feina feta pels Bombers i les ADFs, assegurant que «els efectius han actuat molt bé i han pogut parar el foc abans que hagués provocat mal majors».