Els Bombers de la Generalitat treballen este diumenge pel "retorn a la normalitat" després dels aiguats que ha provocat la gota freda de les darreres hores a les Terres de l'Ebre, sobretot al Montsià. En declaracions a la premsa a Amposta, l'inspector del cos Oriol Corbella ha explicat que ara mateix se centren a treure aigua de baixos i aparcaments subterranis i que tenen activats 47 vehicles, dels quals 17 són bombes extractores. A més, ha dit que al llarg de l'episodi han rescatat 12 persones, 10 de les quals s'han hagut de salvar de dins de cotxes. Els vehicles eren sobretot en passos subterranis que han quedat negats. Les zones més afectades han estat Santa Bàrbara i Alcanar, especialment la part d'Alcanar Platja.
Tot i este balanç, ha celebrat que no hi haja hagut "cap dany personal ni persones ferides" arran de la tempesta, malgrat que "alguns cotxes se'ls ha endut" la força de l'aigua. Ha contribuït a evitar ferits que la part més forta de l'aiguat haja caigut de matinada i a primera hora del matí, quan "la gent ja era a casa i no ha sortit", ha subratllat. La gota freda, però, ha dixat 18 edificacions "malmeses", tot i que no necessàriament amb perill estructural, i 13 infraestructures afectades, sobretot ponts i passejos, ha informat Corbella.
Per això, tenen dos arquitectes que estan repassant estes afectacions per valorar la gravetat dels desperfectes. Unes valoracions, ha avisat, que segurament no s'acabaran este diumenge. "Són a les zones més afectades verificant que no hi haja perill", ha indicat. De fet, ha advertit que no tenen totes les destrosses quantificades encara.
Els Bombers salven una desena de persones atrapades dins de vehicles durant la gota freda al Montsià
Treballen pel "retorn a la normalitat" al Montsià i se centren a treure aigua de baixos i aparcaments
Ara a portada
-
Societat Transports inverteix dos milions per reparar set quilòmetres de l'A-27 entre Tarragona i la Pobla de Mafumet TarragonaDigital
-
Societat Transports confirma que arreglarà l'A-27 després de confirmar el mal estat de la carretera TarragonaDigital
-
-
Societat L'Ajuntament de Reus aplica nous tractaments per disminuir les plagues i les seves afectacions TarragonaDigital
-
Política ERC alerta que l'Ajuntament de Tarragona s'exposa a indemitzacions milionàries pel contracte de la brossa TarragonaDigital
Publicat el 04 de setembre de 2023 a les 06:52
Et pot interessar
-
Successos Un escalador cau i resulta ferit al Clot d'en Goda a Vilaverd
-
Successos Tallen l'AP-2 a la Bisbal del Penedès per recuperar el cos sense vida d'un home al fons d'un barranc
-
Successos Ferit greu un motorista en un accident de trànsit a la TP-2031
-
Successos Comença el judici contra l'home acusat d'asfixiar la seva parella en un hotel de Salou el 2023