Dos dels arrestos van fer-se a Cornellà de Llobregat, un a Sant Feliu de Llobregat i dos més a Barcelona. La banda anava al domicili de les víctimes amb l'excusa d'un error en la factura i allà robava diners en metàl·lic, objectes de valor, targetes i llibretes bancàries. A banda, les enganyaven per aconseguir les seves dades bancàries i sostreure'ls diners en caixers o amb transferències. El grup hauria robat més de 44.000 euros.
Un fals error al comptador o en la factura
El modus operandi que feien servir els autors consistia en fer una primera trucada telefònica a les víctimes per informar-les d’un error al comptador del gas o en la factura per un valor de valor d’entre 300 i 400 euros. Les advertien que era el darrer dia per solucionar la incidència i els deien que enviaven dues persones, que acostumaven a ser dones, i que deien ser inspectores de la companyia, per comprovar l'error en el subministrament.Un cop dins el domicili mentre una d’aquestes persones distreia a la víctima i simulava fer la revisió, l’altra recorria el pis per trobar diners, objectes de valor, i targetes i llibretes bancàries que sostreia. La suposada inspectora que interactuava amb la persona gran li demanava les dades bancàries de targetes i llibretes d’estalvi així com els codis de seguretat amb l’excusa que les necessitaven per poder solucionar la incidència.
Quan ja tenien les dades bancàries i amb els codis de seguretat en el seu poder sortien del domicili per suposadament fer comprovacions en els comptadors del gas situats a l’exterior de l’edifici. Enlloc de dur a terme aquestes tasques, aprofitaven per desplaçar-se a caixers per treure quantitats de diners abans que es bloquegessin les targetes i llibretes i també per fer compres en línia i presencials en establiments i grans superfícies.
El mateix dia o els dies successius tornaven a trucar a la víctima fent-se passar per treballadors de l’entitat bancària per mirar d’obtenir les noves dades bancàries i així poder tornar a robar diners.
En un dels fets els autors van demanar a la víctima que els donés el número de seguretat de la targeta bancària però aquesta va sospitar i no va accedir-hi. En aquell moment la van arraconar al passadís del domicili i la van pressionar fins que va cedir.
El Grup de Robatoris amb Violència de l’Àrea de Barcelona de la Divisió d’Investigació Criminal ha dut a terme les investigacions. El jutjat d’instrucció número 31 de Barcelona s’ha fet càrrec del cas.