El Jutjat d'Instrucció 1 de Reus jutja un agent immobiliari de Miami Platja per una presumpta agressió física i verbal a dues llogateres. Els fets es remeten al 23 d'octubre, quan les afectades es van personar a la immobiliària per recuperar la fiança del pis on vivien. Segons la denúncia, l'home va retenir "sense motiu justificat" 300 euros de la fiança i les va agredir físicament i verbalment amb termes homòfobs, a més de retenir-les. El Sindicat d'Habitatge de Reus ho considera una agressió homòfoba i ha demanat jutjar-ho per coaccions i realització arbitrària del propi dret.
Finalment, s'ha denegat la petició i es jutja l'acusat per dos càrrecs de lesions lleus. El cas l'ha donat a conèixer el Sindicat d'Habitatge de Reus, que ha convocat una concentració de suport aquest dijous al matí on han participat una quinzena de persones. Laia Martínez, membre del sindicat, ha relatat que la negativa a tornar les fiances als llogaters és una situació "d'abús immobiliari habitual".
Alhora, ha lamentat que sovint aquests casos quedin invisibilitzats. "Si per 300 euros arribem a aquest punt, a quins punts no s'arriben per quantitats econòmiques molt més elevades o altres casos", ha advertit Martínez.
El Sindicat d'Habitatge de Reus considera el judici una "victòria"
En aquest sentit, el sindicat ha celebrat que aquest cas hagi arribat a judici, un fet que consideren una "victòria" davant "abusos que passen contínuament" i que "resten en silenci". L'advocada de la parella ha demanat elevar el cas judicialment, per tal que també es pogués jutjar per coaccions i realització arbitrària del propi dret. La Fiscalia, per la seva part, ha mantingut els dos càrrecs de lesions. La petició de l'advocada ha estat denegada per la jutgessa i finalment s'ha jutjat com un delicte de lesions lleus.
Fonts del sindicat apunten que la preseumpta agressió homòfoba no estava recollida a l'àudio inclòs en la denúncia dels fets, però l'organisme dona "crèdit total" al relat de les afectades. La denúncia interposada per les llogateres apunta que l'agent immobiliari va agafar del braç i el coll una d'elles per evitar que marxessin de l'oficina amb el document on es comunicava que no se'ls retornava per complet la fiança del pis on vivien, mentre que l'altra va patir un atac d'ansietat a causa de la situació viscuda.
Els fets van passar el 23 d'octubre i va requerir l'assistència d'una ambulància del Servei d'Emergències Mèdiques (SEM), com també la Policia Local de Mont-roig del Camp i els Mossos d'Esquadra.

