Aquest matí de dimecres, 28 de febrer, a la comissaria de la Policia Local del Vendrell, s'ha presentat la primera proposta de reglament intern sobre l'ús d'armes i eines per part dels agents en l'exercici de les seves funcions.
El text, que passarà els tràmits administratius necessaris durant les pròximes setmanes, regularà l'ús d'armes i eines policials. Les armes incloses en aquest reglament seran l'arma de foc reglamentària, el taser (adquirit l'any passat), els bastons policials, les manilles i els esprais de defensa personal.
Els esprais de defensa personal són una de les novetats d'aquest reglament, segons ha destacat el regidor de Seguretat Ciutadana, Christian Soriano, per "augmentar els recursos i les eines dels agents de la Policia Local per garantir la seguretat als nostres carrers i barris".
Soriano ha assenyalat que "en els pròxims mesos" els agents rebran formació per utilitzar aquests elements de defensa personal, que permetran una millor actuació davant persones amb comportament agressiu. El reglament especificarà els casos en què es pot fer ús de les diferents armes i eines policials, així com el procediment a seguir i la descripció dels elements.
En els dies vinents, es convocarà una comissió tècnica i política per consensuar el text i presentar-lo al ple municipal d'aquest mes de març per a la seva aprovació.
La Policia Local del Vendrell crea un reglament per utilitzar les seves armes
El regidor de Seguretat Ciutadana, Christian Soriano, també anuncia la compra d'un centenar d'esprais de gas pebre per als agents
Publicat el 28 de febrer de 2024 a les 13:11
Et pot interessar
-
Successos S'evacuen tres persones a Reus per una intoxicació de fum en un habitatge
-
Successos
Els veïns del Catllar denuncien un augment descontrolat dels robatoris amb força als domicilis
-
Successos
Detenen una desena de persones a l’Alt Camp i a la Conca de Barberà per cultivar marihuana
-
Successos
Una dona es presenta al Tanatori de Tarragona amb un nadó mort en braços i demana incinerar-lo
-
Successos
Retiren un miler de productes cosmètics i 425 joguines per irregularitats en establiments de Torredembarra
-
Successos
Un nen ferit a Tarragona en caure-li a sobre un fanal oxidat
