Uns manters agredeixen un periodista de Tac12 mentre feia un reportatge al límit entre Salou i Cambrils

El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha condemnat els fets i ha assenyalat que és un "atemptat contra la llibertat de premsa"

Publicat el 22 de juny de 2026 a les 20:33
Actualitzat el 22 de juny de 2026 a les 20:50

Diverses persones vinculades a l'activitat del top manta van agredir aquest diumenge 21 de juny al vespre un periodista de Tac12, la televisió pública del Camp de Tarragona, mentre feia un reportatge sobre el fenomen de la venta ambulant al límit territorial entre Salou i Cambrils. Des de la televisió asseguren que el periodista en cap moment va gravar les cares dels individus, però en veure la càmera el van increpar verbalment i físicament.

Segons la televisió pública del Camp de Tarragona, els agressors també "el van titllar de racista". Així mateix, els manters van destrossar l'aparell amb què gravava. Tac12 ha presentat la denúncia davant els Mossos d'Esquadra.

El Col·legi de Periodistes i l'Ajuntament de Cambrils condemnen els fets

El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha emès un comunicat condemnant els fets i ha assenyalat que és un "atemptat contra la llibertat de premsa i posa en risc el dret de la ciutadania a rebre una informació lliure i independent". "Cap agressió, intimidació o coacció contra professionals de la informació és admissible en una societat democràtica", afirmen des del Col·legi de Periodistes, tot expressant la "solidaritat" cap a la persona agredida i l'equip de la televisió.

També ha condemnat els fets l'Ajuntament de Cambrils i el seu alcalde, Oliver Klein, que en un comunicat ha afirmat que "cap periodista hauria de veure's sotmès a insults, amenaces, coaccions o agressions pel simple fet de desenvolupar una feina imprescindible per al bon funcionament de qualsevol societat democràtica. La llibertat de premsa i el dret de la ciutadania a rebre una informació lliure, plural i independent constitueixen pilars fonamentals del nostre sistema de convivència i mereixen la màxima protecció i respecte".

En aquest sentit, des del consistori cambrilenc han expressat "tota la nostra solidaritat amb el periodista afectat, amb l'equip de TAC12 i amb el conjunt dels professionals de la comunicació que, sovint en circumstàncies difícils, treballen per informar amb rigor i objectivitat".

Sobre la qüestió, el comunicat afegeix una referència a l'alcalde de Salou, Pere Granados, sense citar-lo, assegurant que  que "fenòmens complexos i sensibles com el del top manta exigeixen responsabilitat institucional, serenor i voluntat de col·laboració entre administracions. En aquest context, les declaracions fetes per persones rellevants o actituds que contribueixen a incrementar la confrontació o la tensió social no afavoreixen la resolució del problema".

Escull Tarragona Digital com la teva font preferida de Google