Els Mossos d'Esquadra van detenir aquest dijous, 18 de gener, als Garidells (Alt Camp) dos homes de 19 i 23 anys com a presumptes autors d'un delicte de tràfic de drogues i defraudació de fluid elèctric.
Al novembre la policia va saber que hi havia una possible plantació de marihuana en una nau industrial del municipi. Una nau en la qual ja havien desmantellat cultius el juliol i l'octubre del 2021 i l'abril del 2022. Els investigadors van comprovar que de diversos conductes de ventilació sortien fortes olors a l'exterior i una empresa especialitzada va verificar una manipulació de la xarxa de distribució, on s'hi havia enllaçat una escomesa per defraudar fluid elèctric. També es va detectar un elevat consum d'aigua i electricitat.
En l'entrada els agents van poder detenir els dos homes encarregats de la vigilància del cultiu i hi van trobar prop de 1.900 plantes d'un metre i mig d'alçada, algunes en fase de creixement i altres en avançat estat de floració i per tant de recol·lecció, amb un valor aproximat de quasi 289.000 euros. També van intervenir els aparells, estris i elements necessaris per poder iniciar una producció continuada. De fet, segons els agents la instal·lació era molt precària i hi havia un elevat risc d'incendi, motiu pel qual la companyia subministradora la va desmantellar completament.
Els Mossos d'Esquadra treballen per determinar si hi ha més persones implicades i no descarten noves detencions. Està previst que els arrestats passin a disposició del jutjat de guàrdia de Valls en les pròximes hores.
No n'aprenen: munten una plantació en una nau a l'Alt Camp desmantellada tres vegades
La instal·lació era tan precària que les autoritats la van desmantellar l'instant per l'alt risc d'incendi
Publicat el 19 de gener de 2024 a les 12:42
Et pot interessar
-
Successos
Gir en el cas de la dona que va aparèixer morta en un barranc a Riudecanyes: detenen la seva parella
-
Successos
Mor el conductor d'un turisme en un accident de trànsit al Baix Penedès
-
Successos
Cunit vigila amb drons l'estació de tren per evitar que els usuaris de Renfe travessin les vies
-
Successos
Incendi a la deixalleria de Montblanc
-
Successos
Dol a Valls per la mort d'Anton Maria Dilla, reconegut casteller de la Colla Vella
-
Successos
Un treballador pateix un accident laboral al Baix Penedès i perd part d'un braç
