Nova aturada no programada a la central nuclear de Vandellòs II

Des de la central de Vandellòs han explicat que aquest incident «no ha tingut cap impacte en els treballadors, el públic ni en el medi ambient»

Publicat el 17 de gener de 2024 a les 17:07
Actualitzat el 17 de gener de 2024 a les 17:15
Aquest dimecres, 17 de gener, a les 13.19 hores, la central nuclear Vandellòs II ha comunicat al Consell de Seguretat Nuclear (CSN) la parada no programada de la seva planta, tal com marca el procediment d'actuació.

Segons ha explicat l'ANAV —Associació Nuclear Ascó-Vandellós II— en un comunicat enviat a les cinc de la tarda, s'ha "activat manualment el sistema de protecció del reactor després de confirmar la inserció de les barres de control, a causa de la parada del motogenerador 1, durant les tasques en el motogenerador 2 d'alimentació al sistema de barres de control", unes maniobres que segueixen els protocols de la central nuclear.

ANAV assegura en el comunicat que "els sistemes de seguretat han respost segons el disseny previst" i que això ha permès mantenir la planta estable i desconnectada de la xarxa elèctrica. Des de l'associació han apuntat que l'equip tècnic de la central està analitzant la incidència i "prenent les mesures necessàries" per a la seva correcció, amb la intenció de resincronitzar la planta amb la xarxa elèctrica un cop les anomalies hagin estat solucionades.

Des de la central de Vandellòs han explicat que aquest incident "no ha tingut cap impacte en els treballadors, el públic ni en el medi ambient".