Operatiu contra el «top manta» a Cambrils

El govern municipal vol reduir-ne la presència

Publicat el 05 d’agost de 2023 a les 07:02
La Policia Local de Cambrils va promoure un dispositiu contra el top manta a la zona de Cap de Sant Pere, amb la participació d’agents del cos de Mossos d’Esquadra de la comissaria de Cambrils i efectius de la brigada d’estrangeria del cos nacional de policia. L’objectiu era poder identificar persones que es dediquen a la venda ambulant il·legal, així com evitar la presència massiva de venedors a la zona. 

A primera hora del matí el servei de vigilància amb dron de la policia local de Cambrils advertia de l’arribada dels venedors ambulants a la zona i va ser llavors quan es va donar l’ordre d’intervenció.

Els agents van identificar un total de 20 persones, de les quals 4 es trobaven en situació irregular i 2 havien arribat a territori nacional feia menys de 6 mesos. La policia local de cambrils va aixecar 16 actes-denúncia per infracció a la ordenança municipal de convivència ciutadana per venda ambulant no autoritzada.

El regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Enrique Arce, ha assenyalat que l’objectiu és "reduir la presència de manters, derivar-los cap a la legalitat, si això és possible, i lluitar contra el frau i la falsificació que representa aquesta activitat". Segons Arce, "els manters romàntics de temps passat, ara s’han convertit en grans organitzacions criminals que actuen de forma jerarquitzada entre ells i elles.

Transporten els productes falsificats amb tràilers, camions i furgonetes fins als punts de venda, no paguen impostos i fan competència deslleial al comerç legal de la zona". "Més del 90% tenen la seva residència legal a l'Estat i actuen d’aquesta forma amb coneixement absolut de la norma i de la manca de conseqüències a nivell penal", segons denuncia Arce.