La ciutat de Tarragona ha registrat una significativa reducció de la delinqüència durant el mes de febrer segons ha assegurat el consistori, amb una caiguda del 9,8% respecte al mateix període de l'any passat. Aquesta disminució reflecteix una "tendència positiva en matèria de seguretat", especialment evident en determinats tipus de delicte.
Una de les dades més destacades és la reducció dels robatoris a l'interior de domicilis, que han caigut un 34%, passant de 76 casos el febrer de 2024 a 50 aquest any. També s'ha notat una davallada en altres delictes contra el patrimoni, com ara el furt a l'interior de vehicles, que ha disminuït un 54,5% (de 22 a 10), el furt lleu a vehicles, amb una caiguda del 20,8% (de 24 a 19), i els robatoris amb força a l'interior de vehicles, que han baixat un 4,7% (de 128 a 122). En total, els delictes contra el patrimoni s'han reduït un 11,5% respecte al febrer de 2024, passant de 875 a 774 casos.
La col·laboració entre la Guàrdia Urbana de Tarragona i els Mossos d'Esquadra ha estat clau per aconseguir aquesta millora, segons l'ajuntament. Dins aquest marc de col·laboració, s'han desplegat diferents dispositius específics en punts estratègics, gràcies a un pla d'acció iniciat per la Guàrdia Urbana amb l'objectiu d'incrementar la presència policial a les zones públiques.
Els tres primers dispositius s'han portat a terme al voltant de Battestini i el parc de la Ciutat, als voltants del carrer Orosi i a la zona del parc de les Granotes i l'Amfiteatre. La presència policial s'ha intensificat en aquests punts durant els primers mesos de l'any.