El caos ferroviari continua al sud de Catalunya després d'una tarda caòtica aquest dimecres 28 de maig. El dijous al matí, noves incidències han tornat a afectar greument la circulació dels trens Regionals al Camp de Tarragona. Segons ha informat Renfe, els combois circulen per via única entre Tarragona i Reus, fet que provoca retards de fins a 30 minuts a les línies R14, R15, R16 i R17.
L'origen d'aquesta nova afectació és una incidència en la infraestructura ferroviària derivada de l'avaria d'un tren de mercaderies de la companyia Cefsa, que ha tingut lloc a les proximitats de l'estació de Vila-seca durant les primeres hores del matí. Tècnics d'Adif ja treballen sobre el terreny per solucionar el problema, però no s'ha informat encara d'un horitzó clar per a la recuperació del servei normal.
Aquest episodi se suma a les greus incidències registrades la tarda de dimecres 28 de maig, quan una altra avaria, aquesta vegada entre les estacions de Sitges i Garraf, va obligar els trens a circular també per via única. Els retards van arribar fins als 45 minuts i van afectar principalment trens amb destinacions com Salou-Port Aventura, Reus, Tortosa o Lleida.
Els viatgers denuncien una situació que es repeteix massa sovint. A la incomoditat i a la calor sufocant que ja s'ha fet present en aquesta recta final de maig, s'hi afegeix una manca d'informació i de previsió que fa encara més difícil suportar els retards i les cancel·lacions.
Amb una xarxa ferroviària cada cop més tensionada i un servei que pateix incidències gairebé diàriament, els usuaris reclamen solucions urgents, inversions reals i un compromís amb un transport públic digne, fiable i a l'altura de les necessitats de la ciutadania.