El Sindicat d'Habitatge de Reus alerta d'un possible desnonament il·legal de tot l'edifici del Baluard, ubicat a la cantonada de la plaça homònima amb el carrer de les Barreres (número 36). Des de la passada mitjanit d'aquest dimecres a dijous 20 de març, la presència policial tallant el carrer ha fet saltar les alarmes de l'entitat.
Segons han informat, les patrulles dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana haurien encerclat el bloc i impedirien l'accés dels veïns de la resta d'habitatges. Cal recordar que l'edifici consta de tres cases en què vivien quatre famílies, fins que una d'elles, que tenia programat un llançament per aquest mateix dijous, va entregar les claus per les pressions i amenaces rebudes per part de la propietat. Per tant, el pis ja estava buit i sense resistència convocada.
Una de les altres unitats familiars també tenia convocatòria de desnonament per al pròxim dilluns 24 de març, que, de moment, ha quedat aturat judicialment i sense nova data programada. En canvi, la mobilització policial fa preveure al Sindicat d'Habitatge que la intenció sigui desallotjar de manera il·legal i imminent a tots els residents del Baluard.
🔴 EL BALUARD 🔴
— Sindicat d'Habitatge de Reus (@SHabitatgeReus) March 20, 2025
Mossos tallant el carrer des de les 00 h de la nit
🔸Impedint l'accés al bloc a habitants del pis
🔸Mentit, al•legant que hi havia "una fuita de gas"
🔸No donant cap més explicació, al matí, de per què porten més de 8 h tallant el carrer i monitoritzant el bloc pic.twitter.com/pzAfWQFrAN
Els agents haurien al·legat, en ser preguntats pels veïns, que hi ha un incendi o una fuita de gas, però el sindicat argumenta que, en cas de ser així, s'haurien desplaçat a lloc els Bombers i altres serveis d'emergències. Malgrat això, sense donar més explicacions, els Mossos continuarien impedint el pas pel carrer de les Barreres i al portal de l'edifici amb vehicles i furgons antiavalots. Així, el sindicat reusenc denuncia el potencial "abús policial" i exposa que una veïna que ha intentat tornar a casa seva de matinada, després de marxar per por de passar la nit assetjada, no ha pogut entrar.