Els Bombers de la Generalitat han estabilitzat un incendi a Pontils, a la Conca de Barberà. El foc ha començat amb velocitat en un camp de rostolls, ha agafat massa forestal en ascendent, cap a un turó, i ha generat algun focus secundari. Segons el cos, a partir d’aquí el foc ha continuat en descendent, cosa que facilita les taques d’extinció, perquè el foc no corre tan de pressa. Els Bombers, en un principi, hi han treballat amb 23 dotacions, 5 de les quals aèries.
En el foc de Pontils, quan ha començat a cremar en descendent ha agafat menor intensitat, tot i que ha generat un focus secundari a uns 50 metres del flanc esquerre. El cos ha comptat amb l’ajuda de pagesos i maquinària agrícola en les tasques d’extinció.
Segons els Agents Rurals, aquest incendi afecta aproximadament una superfície de 4 hectàrees, segons dades provisionals. El cos investiga les causes i els primers indicis apunten a una línia elèctrica.
El Pla Alfa de risc d'incendi forestal està activat aquest dissabte en nivell 4, extrem, en 21 municipis de set comarques aquest dissabte. Els Agents Rurals també han activat el nivell 3, molt alt, a 177 municipis de 17 comarques, i es mantenen les restriccions d'accés a tres espais naturals: Baronia de Rialb, Ribera Salada i l'Espai Natural del Montmell-Marmellar.
Per aquest diumenge, els Agents Rurals preveuen que s'activi el nivell 4 per perill extrem d’incendi forestal a 22 municipis de 7 comarques, i el nivell 3 per perill molt alt en 235 municipis de 23 comarques. Continuarà restringit l'accés als tres mateixos espais naturals.
