El PrimaverArt celebra el seu desè aniversari amb èxit i milers d'espectadors

El festival d'arts escèniques del Morell reuneix 5.000 persones i es consolida com un referent cultural al Camp de Tarragona

  • Gran èxit d'assistència al PrimaverArt del Morell. -
Publicat el 29 d’abril de 2025 a les 12:33

El Morell ha viscut quatre dies intensos de cultura i espectacle amb la celebració de la desena edició del PrimaverArt. Del 24 al 27 d'abril, el municipi s'ha convertit en un escenari a l'aire lliure, amb més d'una vintena de propostes gratuïtes que han omplert places i carrers de música, dansa, circ, clown i teatre. La participació ha estat notable, amb una assistència estimada de 5.000 persones, majoritàriament famílies, que han gaudit d'una programació pensada per a tots els públics.

Segons el regidor de Cultura i Festes, Miquel Roig, aquesta edició ha tingut "un ambient especial", i moltes companyies han destacat l'entusiasme del públic, especialment el més jove. Roig també ha valorat la connexió entre artistes i espectadors, reflex de la vitalitat cultural del municipi.

Una de les novetats d'enguany ha estat la repetició d'alguns espectacles en diferents franges horàries, fet que ha permès una millor distribució de l'assistència i ha evitat aglomeracions. La mesura ha estat ben rebuda tant per l'organització com pel públic, i ha garantit que tothom pogués gaudir de les propostes sense problemes d'aforament.

Els espectacles més destacats

L'espai de food trucks, gestionat en col·laboració amb l'Associació Cultural Embruix, també ha estat un punt fort, amb una oferta gastronòmica i musical que ha completat l'experiència del festival. Entre els espectacles més celebrats pel públic, destaquen Susto, de Maite Guevara; L'Y – Ànsia per volar, d'Yldor Llach; Forat, de Dudu Arnalot; i Sóc, de Marta Sitjà, que va tancar el certamen amb una enèrgica defensa de la diversitat.

El festival també ha donat protagonisme a artistes locals. La Fàbrica de Talents va inaugurar el PrimaverArt amb una mostra d'arts escèniques a càrrec de joves de l'Escola Municipal de Música El Morell, l'AMPA Ventura Gassol i l'INS El Morell. A més, la batucada Batucats La Lluna, recentment creada dins l'Associació Cultural Embruix, va debutar davant el públic, rebent una gran acollida.