El Reus Cultura Contemporània (RCC) ha presentat aquest dimecres 16 de setembre la seva setena edició, que incorpora una programació musical estable en diversos espais de la capital del Baix Camp i que s’allargarà entre el 4 d'octubre i el 20 de desembre. Remei de Ca la Fresca, Power Burkas, Ferran Palau, Dear Joanne o Sandré són alguns dels artistes més destacats d’entre les propostes del cicle, que tindrà com a escenaris Lo Submarino, la Granja Roca Soldevila, la Casa Rull, Cal Massó, el Castell del Cambrer, l’Institut Pere Mata o el bar Inèdit.
El programa, en què el rock i el pop tenen protagonisme, combina alguns dels projectes més estimulants de la música catalana i estatal amb artistes emergents que poden ser nous descobriments. També hi haurà retrobaments amb grups del territori, com els reusencs Súper Gegant o la celebració del 'Tano! Fest', i les visites d’artistes de renom internacional com la cantant de soul Michelle David, acompanyada dels The True-tones, i The Autumn Defense, el projecte paral·lel de dos membres dels reconeguts Wilco.
El festival compta amb la col·laboració de l’Institut Municipal Reus Cultura i l’Ajuntament de Reus, així com el suport del Ministerio de Cultura, l’INAEM, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Tarragona i l’Institut Català d’Empreses Culturals, i al patrocini d’Estrella Damm. A més, està integrat dins el Festival Accents i, des de la sisena edició, també al programa Cultura Jove, que permet accedir als joves d’entre 18 i 30 anys a entrades amb descompte.
Sergi Estella obrirà la nova temporada del Reus Cultura Contemporània
El concert de Sergi Estella estrenarà la nova temporada el diumenge 4 d’octubre al migdia al bar Inèdit, situat al mas modernista de l’Escut, en un dels diversos Concerts Modernistes que hi ha integrats en la programació des de fa tres edicions. Aquests concerts de migdia uneixen la música —d’Inés de Lis, Salma i Kris Tena, a més d’Estella i Palau— amb dos dels elements més característics del territori: productes de proximitat com el vi o el vermut i l’arquitectura modernista. Aquestes experiències conviden a conèixer o a redescobrir aquests espais, alguns oberts al públic, però altres privats.
En total, prop d’una vintena de grups repartits en tretze concerts —amb entrades disponibles a la plataforma DICE— ompliran de música i cultura el Camp de Tarragona, seguint l’esperit que fa més de trenta anys guia l’associació Anima’t: dotar el territori d’una programació estable, de qualitat i contemporània.
Tant és així que els darrers anys, pel Reus Cultura Contemporània hi han passat artistes com El Petit de Cal Eril, Meritxell Neddermann, Maria Hein, Miquel Serra, Ruinosa y las Strippers de Rahola, Chill Mafia o el mateix Ferran Palau. Tots ells formen part dels més d’un miler d’artistes que han passat pel Camp de Tarragona a través d’Anima’t.

