El cicle de Memòria Democràtica de Tarragona es fixarà en Lorca coincidint amb els 90 anys de la seva estada a la ciutat

La programació s'inicia aquest mes de febrer i s'allargarà fins a l'octubre amb una quarantena de propostes a Tarragona

Tarragona centrarà el cicle en la visita de Lorca.
Tarragona centrarà el cicle en la visita de Lorca. | Vallvé. Centre d'Imatges de Tarragona / L'Arxiu
19 de febrer de 2025, 17:08
Actualitzat: 17:08h

El cicle de Memòria Democràtica de Tarragona es fixarà en la figura de Federico García Lorca, coincidint amb els 90 anys de la seva estada a la ciutat. El programa enguany se centra al voltant de la visió i l’ús de la cultura com a eina per a la millora social durant la Segona República en comparació amb el seu control i ús per a l’adoctrinament durant el franquisme. La programació, que comença aquest mes de febrer i s’allargarà fins a l’octubre, ofereix unes quaranta propostes coordinades per la Comissió de Programes de Memòria Democràtica de l’Ajuntament de Tarragona, amb la participació d’altres administracions i entitats públiques i privades.

Els dos actes principals giraran al voltant del pas de Lorca per Tarragona. El divendres 11 d’abril a les 19 h a l’Antiga Audiència, on amb motiu del Dia dels Valors Republicans, es durà a terme un acte institucional, amb la intervenció d’Ian Gibson, hispanista, especialista en història contemporània espanyola i reconegut, entre altres estudis, per la biografia sobre Federico García Lorca. El dimarts 9 de setembre a les 19 hores, amb l’impuls de la comissió de Programes de Memòria Democràtica, s’estrenarà al Teatre Tarragona el documental 'Roma pura. Lorca a Tarragona (1935)', amb guió de Joana Zapata.

També s'organitzaran altres activitats com la desena trobada d'ajuntaments de la Xarxa Mai Més o una proposta adreçada només als docents organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès (CRP) amb el títol ‘Memòria democràcia: memòria i educació’.